معاون ساخت و توسعه راه ها با بیان اینکه ۵ کیلومتر از پروژه بزرگراه فیروزکوه باقی مانده است، گفت: تا پایان سال جاری بزرگراه رودهن- فیروزکوه – ساری تحویل می شود.
بزرگراه تهران-مازندران تا پایان سال افتتاح می شود
بزرگراه تهران-مازندران تا پایان سال افتتاح می شود
به گزارش دیوان اقتصاد ، محمدرضا کدخدازاده در گفت و گو با ایلنا درباره آخرین جزییات پروژه های ساماندهی راههای منتهی به استان های شمالی کشور، اظهار داشت: با توجه به ایجاد ترافیک طولانی در مسیرهای منتهی به استان های شمالی در ایام پیک سفر، برای رفع این دغدغه مردم و مسافران در همان ابتدای دولت دوازدهم پروژه ساماندهی مسیرهای منتهی به شمال کشور را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: برای توزیع ترافیک در مسیرهای منتهی به شمال، محورهای متعددی را تعریف و تعریض محورهای موجود را در حال اجرا داریم.
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اجرای ۵ پروژه برای ساماندهی محورهای منتهی به شمال کشور گفت: تبدیل محور رودهن- فیروزکوه- قائم شهر- ساری به بزرگراه، تعریض محور هراز، ساخت و تکمیل محور قزوین- الموت- تنکابن و محور آزادراه تهران- شمال و تکمیل باقیمانده محور قزوین- رشت در دستور کار قرار دارد.
کدخدازاده با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژدر کنار رفع گلوگاه های ترافیکی ، بحث اقتصاد محلی و ملی است، ادامه داد: این مسیرها از محورهای گردشگری کشورمان محسوب می شود از سوی دیگر می توانند راه های دسترسی به شهرک های صنعتی در استان های شمالی کشورمان باشند که امر ترانزیت و جابه جایی کالا را تسهیل کند.
وی افزود: برای مقاصد مختلف در استان های شمال کشور، محورهای متعددی پیش بینی شده است که ترافیک در این مسیرها توزیع شود و افراد می توانند با توجه به مقصد خود محور مورد نظر را انتخاب کنند.
معاون ساخت و توسعه راه ها با اشاره به تعریض محور رودهن- ساری و تبدیل آن به بزرگراه اظهار داشت: این محور از رودهن به سمت فیروزکوه و قائم شهر چیزی حدود ۱۸۷ کیلومتر است که از این پروژه تنها ۵ کیلومتر باقی مانده است .
این مقام مسئول ادامه داد: برای تعریض و تبدیل این ۵ کیلومتر به بزرگراه باید تملک اراضی صورت بگیرد که ارزش تنها ۳ کیلومتر از این مسیر ۵۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است پس از تملک اراضی در این محور، پروژه تکمیل خواهد شد.
کدخدازاده با بیان اینکه پروژه بزرگراه محور فیروزکوه امسال به پایان می رسد، گفت: امکان تبدیل این محور به آزادراه وجود دارد منوط به اینکه سرمایه گذاران از این پروژه استقبال کنند.
وی افزود: یکی از مواردی که برای ورود سرمایه گذاران در پروژه های آزادراه سازی حائز اهمیت است، بحث راه های دسترسی به راه موجود است، قاعدتا در اطراف این محور روستاهای متعددی راه دسترسی به این محور را دارند و از انجایی که مدل سرمایه گذاری در این پروژه ها BOT و برگشت سرمایه از طریق عوارض است، همین تعدد راه های دسترسی مانع از استقبال سرمایه گذاران می شود.
معاون ساخت و توسعه راه ها با بیان اینکه برنامه هایی برای آزادراه سازی در این محور در دستور کار قرار گرفته شده، گفت: در حال مذاکره با سرمایه گذاران برای ساخت آزادراه در این محور هستیم اما قاعدتا منطبق بر مسیر موجود نخواهد بود.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد