افزایش ۵درصدی حقوق‌ها در سال۹۷ متناسب با تورم نیست

افزایش ۵درصدی حقوق‌ها در سال۹۷ متناسب با تورم نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:آنچه که در حوزه حقوق‌ها و دستمزد برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده برخلاف برنامه ششم توسعه بوده و متناسب با نرخ تورم نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد،سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ابلاغ چارچوب‌های بودجه سال 97 از سوی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آنچه که در حوزه حقوق‌ها و دستمزد برای سال 97 پیش‌بینی شده برخلاف برنامه ششم توسعه بوده و متناسب با نرخ تورم نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قالب برنامه تعیین شده میزان حقوق و دستمزد باید متناسب با نرخ تورم باشد، افزود: در برنامه ششم توسعه حکمی آمده که باید سالانه 20 درصد از دستگاه‌ها بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد داشته باشند، یعنی در سال 97 که سال دوم اجرای برنامه ششم توسعه است، باید 40 درصد دستگاه‌ها بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد داشته باشند و این دستگاه‌ها می‌توانند هزینه‌های جاری خود را کاهش دهند و متناسب با نرخ تورم حقوق و دستمزد دستگاه مربوطه خود را اعلام کنند.

دولت باید به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز حرکت کند

وی ادامه داد: در سایر دستگاه‌ها که بر اساس شیوه بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، بودجه تدوین نمی‌شود باید نرخ حقوق و دستمزد مشخص شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز حرکت کند، یادآور شد: باید به اهداف یکسان‌سازی نرخ ارز که حمایت از صادرکنندگان و تولید داخل بوده دست یافت که حرکت به این سمت هدف مجلس است و مجلس بر این موضوع که دولت باید به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز حرکت کند تأکید دارد.

قیمت واقعی نفت بالای 50 دلار است

حسینی افزود: مجلس در بودجه سال 96 نیز بر یکسان‌سازی نرخ ارز اصرار داشت، که عملیاتی نشد؛ لذا امیدوارم که در بودجه سال 97 این اتفاق رخ دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تا آذرماه فرصت دارد که در چارچوب پش‌بینی شده لایحه بودجه سال 97 تغییرات اعمال کند، تصریح کرد: قیمت واقعی نفت بالای 50 دلار است، لذا تغییرات قیمتی نفت تا آذرماه باید در چارچوب مشخص شده از سوی دولت اعمال شود، در غیر این صورت مجلس قیمت آن را واقع‌بینانه می‌کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.