بخش خصوصی آماده شروعی تازه در حوزه دانش‌بنیان است

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

بخش خصوصی آماده شروعی تازه در حوزه دانش‌بنیان است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی آماده شروعی تازه در حوزه دانش بنیان است که برای تحقق آن ارتباط معاونت علمی و فناوری با اتاق بازرگانی باید تقویت شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، غلامحسین شافعی در صبحانه کاری اعضای اتاق بازرگانی ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: همانطورکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند برای رسیدن به رشد اقتصادی پیشرفت علمی و فناوری باید تکیه کنیم.

وی افزود: با توجه به تجربه ناموفق گذشته در مسائل اقتصادی امروز تنها راه حل مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه تولید موضوع فناوری و دانش‌ روز است.

شافعی ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها شکاف قابل توجهی از نظر تکنولوژی بین ما و سایر کشورها به ویژه در حوزه صنعت ایجاد شد که باعث شده از دنیای رقابت فاصله بگیریم و کیفیت پایین محصولات و قیمت تمام شده بالا توان رقابت را از شرکت‌های ایرانی گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: در کشاورزی نیز وضعیت به همین شکل است و با توجه به مشکلات به خصوص بحران آب هنوز نتوانسته‌ایم به شرایط خوبی در این حوزه برسیم که توسعه اقتصاد سبز در این مورد ضروری است.

شافعی تصریح کرد: به دلیل همین اهمیت است که معاونت فناوری رئیس جمهوری در بالاترین سطح معاونت ایجاد شده و یک شخصیت علمی را به این سمت گمارده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی سعی کرده تا جایی که امکانات اجازه می‌دهد در این حوزه عقب نماند و تشکل‌ها و کمیسیون‌های فعال در اتاق بازرگانی داریم اما میزان ارتباط با معاونت علمی مناسب نیست که امیدواریم تعامل جدی‌تری صورت گیرد.

شافعی یادآور شد: همه کارآفرینان و اتاق بازرگانی آماده شروعی تازه در این حوزه هستند و به ویژه در استان ها برای همکاری در حوزه شرکت های دانش بنیان عزم جدی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه فضا در این مورد خاص بیش از پیش باید مهیا شود، گفت: مقبولیت این حوزه در سطح مسئولان هنوز به درجه مطلوب نرسیده و همچنین تعیین اولویت‌ها مسئله مهمی است که باید در حوزه فناوری صورت گیرد.

شافعی تصریح کرد: پارک‌ها و مراکز رشد فاصله  زیادی با بخش خصوصی دارند و مدیریت دولت در این پارک ها به شدت محسوس است که نیاز به بازنگری در این حوزه احساس می‌شود.

وی یادآور شد: نیاز به نقشه راه جامع بلند در حوزه فناوری و دانش بنیان داریم و بخش خصوصی آماده همکاری برای تدوین این نقشه راه است.

شافعی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز به حل مشکلات در حوزه مالکیت فکری و معنوی داریم که پیش شرط آن رفع مشکلات حوزه دانش بنیان است و به عنوان اولویت باید در دستور کار دولت قرار گیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.