آغاز عملیات کنترل فوران چاه نفت میدان رگ‌سفید بوشهر

آغاز عملیات کنترل فوران چاه نفت میدان رگ‌سفید بوشهر

دوشنبه, اکتبر 30, 2017 - 11:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با حضور تیم‌های کارشناسی و متخصصان صنعت حفاری از شب گذشته در محل میدان رگ‌سفید رسماً عملیات کنترل فوران و مهار آتش چاه ۱۴۷ میدان رگ‌سفید آغاز شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس ساعت از 12 روز هفتم آبان ماه سال 96 گذشته بود که به ناگاه خبری در رسانه های داخلی منتشر شد.

خبری یک جمله « دکل شماره 95 فتح میدان رگ سفید آتش گرفت». در ساعات اولیه انتشار خبر هر کس سعی می کرد تا اطلاعات بیشتری را نسبت به علت این حادثه و احیانا تعداد جان‌باختگان کسب کند،اما ظاهرا در نبود اینترنت کسب اطلاع از محل وقوع حادثه به سختی صورت می گرفت.

به همین دلیل اخبار ضد و نقیضی از تعداد کشته شدگان در فضای مجازی منتشر شد به طوری که اولین اخبار اعلام می‌کرد 4 نفر از متخصصان صنعت نفت در این حادثه جان خود را از دست داده اند.

ظاهرا علت حادثه فواران سیال نفتی و پخش شدن آن روی زمین بود که به یکباره موجب انفجار و آتش سوزی دکل حفاری 95 فتح شد و سرعت وقوع حادثه به حدی بالا بود متاسفانه اجازه هیچ گونه عکس العملی را به کارکنان فعال در دکل حفاری نداد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری و همچنین مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اولین کسانی بودند که خود را  به میدان رگ سفید در حد فاصل بندر دیلم و امیدیه در استان بوشهر رساندند و پس از بررسی‌ها مشخص شد دو تن از کارکنان و متخصصان صنعت حفاری به نام های فرزاد ارزانی و محمد سلیمی در این حادثه جان خود را از دست داده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.