بررسی پول الکترونیک در فرابورس

بررسی پول الکترونیک در فرابورس

فرابورس در دو حوزه با فین تک ها قرارداد بست که به بحث نظارت و سیستم مبادلات می پرداختند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در حاشیه چهارمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه که در کیش برگذار شد در پاسخ به این پرسش که چگونه پول الکترونیک می تواند در بازارهای رسمی ایران از جایگاه برخوردار شود، گفت: با بررسی و مطالعه در این زمینه و همچنین وضع مقررات جدید می توان از تکنیک های جدید پولی در بازار سرمایه بهره مند شد.
هامونی درباره چگونگی استفاده از پول الکترونیک در بازار های مالی ایران به خبرنگار اخبار پولی مالی گفت: این که یک ارز دیگری غیر از ریال در بازار سرمایه مبادله شود، نیازمند تشریفات قانونی و مقرراتی است که باید درشورای عالی بورس تصویب شود و اخیرا شورای عالی بورس مصوبه اوراق ارزی را داشت که به موجب آن مصوب شد اگر غیر از ریال قرار باشد اوراقی منتشر شود مثل صکوک ارزی یا صندوق های ارزی نیازمند این است که از سازمان و بانک مرکزی مجوز بگیرد.
وی با بیان این نکته که این که تکنیک های جدید پولی چقدر بتواند جای خود را در بازار سرمایه باز کند جای بررسی دارد، خاطر نشان کرد: به تازگی در واحد تحقیق و توسعه فرابورس هم این قضیه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و اگر به این نتیجه برسیم که مزایای استفاده از پول های الکترونیک بیشتر از معایب آن است، می تواند در دستور کار قرار گرفته و از آن ها استفاده کرد.
هامونی درباره بحث فین تک ها و فعالیت استارت آپ ها در حوزه بازار مالی گفت: فرابورس متولی فین استارز بوده و تا به حال چندین رویداد برگزار شده و فین تک ها مورد رصد قرار گرفتند که منجر به عقد قرار دادهایی نیز شد.
وی تصریح کرد: فرابورس در دو حوزه با فین تک ها قرارداد بست که به بحث نظارت و سیستم مبادلات می پرداختند.
مدیرعامل فرابورس همچنین با اعلام این موضوع که با یکی از فین تک های خارجی هم قرار داد بستیم و توانستیم تکنولوژی آن ها را دراختیار بگیریم، افزود: به نظر می رسد، بهتر است در دوره های بعدی فین استارز فین تک هایی که ادعای نوآوری داشته و مورد جدیدی برای ارائه دارند، حضور پیدا کنند و بیشتر فضا چالش محور باشد تا اینکه فقط به ارائه بپردازند.
وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: در واقع می توان مسائل را به آن ها اعلام کرد و آن ها چالش ها رابرطرف کرده و به ارائه راهکار و راه حل بپردازند. این روش می تواند بهتر نتیجه داده و ما را به آن هدفی که داریم نزدیک تر کند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.