میزان خسارت های وارد شده در مناطق زلزله زده تا هفته آینده اعلام می شود

میزان خسارت های وارد شده در مناطق زلزله زده تا هفته آینده اعلام می شود

دوشنبه, نوامبر 13, 2017 - 12:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

جودی گفت: حدود 50 نیروی ارزیاب متخصص از استان های معین به مناطق زلزله دیده اعزام شده اند و تا هفته آینده میزان خسارات دقیق آن مشخص می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،مجید جودی مدیر کل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن در گفگتو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه اکیپ ماشین آلات سنگین از چند استان همدان، خوزستان، لرستان، آذربایجان غربی و کردستان به مناطق زلزله زده اعزام شده اند اظهار کرد: اولویت اصلی نیروهای امدادی بنیاد مسکن، بازگشایی معابر است.

وی در ادامه افزود: اقدام بعدی نیروهای امدادی، ارزیابی میزان خسارت های وارد شده به واحد های مسکونی است که توسط 50 نیروی متخصص ارزیاب از استان های معین انجام می شود.

جودی تصریح کرد: بلافاصله بعد از بازگشایی معابر، ارزیابی آغاز می شود و با توجه به گستردگی مناطق زلزله زده  این ارزیابی ها به طول می انجامد.

مدیر کل ارزیابی و بازسازی بنیاد مسکن تأکید کرد: تا هفته آینده می توان خسارات واحدهای مسکونی را اعلام کرد و با توجه به آن، تأمین اعتبارات انجام شود.

جودی توضیح داد: مطابق مدل بازسازی که در گذشته برای واحد های زلزله زده انجام شده، کمک های بلاعوض و تسهیلات نوسازی در نظر گرفته می شود و هیچکدام از خسارت دیدگان در این خصوص با مشکل مواجه نمی شود.

جودی افزود: واحد های روستایی که درگذشته اقدام به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود کرده اند در این زلزله کمتر دچار خسارت شده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.