ساختمان‌های خالی تبدیل به محلی برای فروش تعاونی‌ها شود

ساختمان‌های خالی تبدیل به محلی برای فروش تعاونی‌ها شود

دوشنبه, دسامبر 4, 2017 - 13:23 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با بخش تعاون می توان اشتغالزایی کرد گفت: :۲۰۰۰ تعاونی زنان در حوزه کشاورزی، ۳۰۰۰ تعاونی زنان در حوزه صنعت و ۳۵۰۰ تعاونی زنان در بخش خدمات فعالیت دارند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، سید حمید کلانتری، معاون تعاون وزیر کار با حضور در همایش « تعاون راه سوم اقتصاد» که قرار بود با حضور علی ربیعی و ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور برگزار شود اما بدن حضور مسئولان ارشد برگزار شد با اشاره به اینکه وزیرکار معتقد است که روزهای 5شنبه و جمعه بازاری برای عرضه محصولات تولیدی تعاونی هستند گفت:در حال حاضر تولیدات روستاها به خارج از کشور صادر می شود.
وی با بیان اینکه زنان می‌توانند نه تنها در مناطق محروم، بلکه در شهرها و روستاها در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه حوزه دانش بنیان فعالیت کنند اظهار داشت:2000 تعاونی زنان در حوزه کشاورزی، 3000 تعاونی زنان در حوزه صنعت و 3500 تعاونی زنان در بخش خدمات فعالیت دارند.
کلانتری با بیان اینکه 11 درصد تعاونی‌های کشور به تعاونی‌های زنان اختصاص دارد گفت: زنان25 درصد اعضای تعاونی‌ها را تشکیل می‌دهند.قصد داریم طرح 1000روستا و 1000تعاونی را دنبال کنیم. زنان می‌توانند با اجرای این طرح در مناطق محروم و روستایی فعال شوند و نقش خود را در اقتصاد ایفا کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که زنان در 110 رسته فعال هستند، افزود: در حال حاضر تغییرات اجتماعی زیادی در کشور رخ داده و این تغییر در حوزه زنان بیشتر بوده است.
کلانتری با اشاره به نقش تعاون در کشور هند گفت: در این کشور از طریق تعاونی‌ها شیر را جمع‌آوری و به کارخانه‌ها گسیل می‌کنند. این امر موجب شده که تولید شیر در این کشور به دو برابر افزایش یابد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با تاکید بر این‌که روحیه تعاونگری قبل از آنکه در تعاونی‌ها ایجاد شود باید بین مسئولان و دولتمردان گسترش یابد، گفت: فرهنگ تعاون را باید با تبلیغات در رسانه‌های ملی نهادینه کنیم، زیرا بخش تعاون با سرمایه‌های اندک می‌تواند اشتغالزایی بالایی ایجاد کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.