2400میلیارد تومان برای توسعه گردشگری و صنایع دستی روستایی اختصاص یافت

رئیس سازمان میراث فرهنگی :

2400میلیارد تومان برای توسعه گردشگری و صنایع دستی روستایی اختصاص یافت

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت با تصویب قانون حمایت از اشتغال روستایی، دو هزار و 400 میلیارد تومان برای رونق و کارآفرینی در روستاهای کوچک اختصاص داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان روز شنبه در نشست خبری خود به مناسبت مصوبات اخیر دولت در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل این سازمان اظهار کرد: در قانون حمایت از اشتغال روستایی، 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال زایی و رونق شهرها و روستاهای کوچک در نظر گرفته شده است که به درآمدزایی برای مردم این مناطق منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: با اجرای این مصوبه در شهرهای کوچک و روستاها شاهد رشد اقتصاد و رونق روزافزون خواهیم بود.

** 8 هزار میلیارد ریال برای حمایت از اشتغال جوانان

معاون رئیس جمهوری از دیگر مصوبه دولت در حمایت از تولید و اشتغال خبر داد و در این باره توضیح داد: براساس آیین نامه اجرایی تبصره 14 قانون بودجه سال 96 که از این پس اجرایی می شود به سازمان برنامه و بودجه اجازه داده شد تا سقف 8 هزار میلیارد ریال بابت حمایت از تولید و اشتغال با اولویت جوانان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، مسکن، حمل ونقل عمومی و کارآفرینی هزینه کند.

** مجوز برای شهرداری ها جهت همکاری برای مرمت و بهره برداری از بناهای میراث فرهنگی

علی اصغر مونسان بیان داشت: بر اساس مصوبه جدید دولت و به پیشنهاد یکی از کمیسیون های کلانشهرها از این پس به شهرداری ها اجازه داده می شود که با سازمان میراث فرهنگی در زمینه مرمت و بهره برداری از بناهای میراث فرهنگی همکاری کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.