به همت شتاب‌دهنده نوين‌تک رويداد کارآفريني "کارمانو" بر گزار شد

به همت شتاب‌دهنده نوين‌تک رويداد کارآفريني "کارمانو" بر گزار شد

چهارشنبه, فوریه 28, 2018 - 08:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

به همت شتاب‌دهنده نوين‌تک رويداد کارآفريني "کارمانو" بر گزار شدنخستين رويداد کارآفريني "کارمانو" با حضور نماينده محترم مردم کرمان در مجلس، مديران ارشد شرکت پرداخت نوين آرين، شتاب‌دهنده نوين‌تک و جمعي از مسئولان و دانشجويان دانشگاه شهيد باهنر کرمان در اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدرضا پورابراهيمي رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، در اين مراسم طي سخناني با اشاره به لزوم حمايت از طرح‌هاي استارتاپي گفت: توجه به محصولات دانش‌بنيان از جمله ضرورت‌هاي اقتصادي کشور است که بايد مورد توجه همه بخش‌ها قرار بگيرد تا شاهد رشد و توسعه اين بخش در کل کشور باشيم.
وي به برگزاري رويداد کارمانو در استان کرمان اشاره کرد و گفت: برگزاري برنامه‌هايي از اين دست فرصت بروز استعدادها و توانمندي‌هاي جوانان تحصيلکرد و علاقه‌مند به اين بخش را فراهم مي‌کند.
وي با اشاره به اينکه وضعيت پارک علم و فناوري مطلوب نيست، اظهار داشت: البته در استان کرمان 50 استارت‌آپ خوب فعاليت دارند که 20 مورد آن به سودآوري رسيده و حرکت باشتابي را در پيش دارند.
پورابراهيمي از تشکيل کميته اقتصاد دانش‌بنيان در کميسيون اقتصادي مجلس خبر داد و گفت: پيش‌نويس طرح اقتصاد دانش‌بنيان طي سه ماه ابتدايي سال آينده آماده مي‌شود که با اين طرح زمينه فعاليت در اين بخش بيش از پيش تسهيل مي‌شود.
وي، صادرات محصولات دانش‌بنيان را يک ضرورت براي اقتصاد ايران دانست و گفت: براي اين کار بودجه و مشوق‌هاي لازم ديده نشده که بايد در قوانين و مقررات زيرساختي لحاظ شوند، که در اين راستا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي آمادگي دارند که اين پيش‌نويس را در صورت تمايل در اختيار جمعي از شرکت‌هاي دانش‌بنيان قرار دهند تا آنها نيز نظرات کارشناسي، پيشنهادات و اصلاحات خود را ارائه دهند تا براي تصويب قانون براي کل کشور تعريف کنيم.
پورابراهيمي با بيان اينکه در حال حاضر بسياري از کشورها به اين سمت حرکت کردند که به خلق مزيت يعني استفاده از دانش، علم و تخصص براي ايجاد توانمندي اقتصادي بروند، ادامه داد: براي ارزيابي حوزه اقتصادي کشورها در شرايط کنوني، ديگر ملاک طلا، معدن و نفت نيست، بلکه در کنار آن موضوع سرمايه‌هاي انساني مبتني بر دانش و علم را مدنظر دارند.
در اين مراسم دکتر محمود پيرهادي عضو هيات مديره شرکت پرداخت نوين نيز گفت: شرکت پرداخت نوين به عنوان يکي از شرکت‌هاي قديمي ارايه دهنده خدمات پرداخت، از سال‌هاي قبل توجه ويژه‌اي به حمايت از کسب و کارهاي نو و خلاقانه داشته که در اين راستا اقدامات بسيار خوب و تعيين‌کننده‌اي صورت گرفته است.
وي اظهار داشت: اهميت موضوع به گونه‌اي بود که مديران ارشد شرکت براي هدايت استارت‌آپ‌هاي نوپا، شتاب دهنده "نوين‌تک" را تاسيس کرد که رويداد کارمانو در دانشگاه شهيد باهنر کرمان نيز با برنامه‌ريزي و هدايت مديران اين شتاب‌دهنده برگزار شد.
وي ايده‌ها و برنامه‌هاي شرکت کنندگان در رويداد کارمانو در دانشگاه شهيد باهنر کرمان را فراتر از انتظار دانست و گفت: هر چند حضور در رويداد کارمانو اولين تجربه تعدادي از شرکت‌کنندگان بود، ولي سرعت و ايده بچه‌هاي دانشگاه کرمان اميدبخش بود.
وي از آمادگي شتاب‌دهنده نوين‌تک براي ارايه مدل‌هاي توسعه کسب و کار به استارت‌آپ‌ها در سراسر کشور خبر داد و گفت: اين آمادگي وجود دارد تا بتوان با آگاهي بخشي به فعالان اين بخش زمينه رشد و پويايي ايده‌هاي کاربردي را فراهم کرد.
دکتر پيرهادي افزود: در اين راستا به منظور تسهيل ارايه خدمت به استارتاپ‌ها توسعه دفاتر شتاب‌دهنده نوين‌تک در دستور کار قرار دارد و به زودي راه‌اندازي دفاتر استاني اين شتاب‌دهنده در سراسر کشور آغاز خواهد شد.
وي ابراز اميدواري کرد دفتر کرمان به عنوان نخستين دفتر شتاب‌دهنده نوين‌تک در استان‌ها به زودي مورد بهره‌برداري قرار بگيرد.
حسين نظام‌آبادي پور معاون پژوهشي دانشگاه شهيد باهنر کرمان نيز در اين مراسم با اشاره به تاثير نظام دانشجويي بر موفقيت و اثر گذار آموزش، گفت: برگزاري برنامه‌هاي نو و خلاقانه مانند رويداد کارمانو زمينه ايجاد نشاط را در بين دانشجويان فراهم مي‌کند.
وي افزود: برگزاري اين برنامه فرصت مغتنمي است که دانشجويان علاقه‌مند بتوانند با مدل‌هاي جديد در حوزه‌هاي استارتاپي آشنا شوند.
محمدرضا قبادي مديرعامل شتاب‌دهنده نوين‌تک نيز در اين مراسم با اشاره به استقبال قابل توجه دانشجويان رشته‌هاي مختلف از اين رويداد گفت: در سه روز برگزاري رويداد کارمانو 85 شرکت‌کننده در قالب 17 تيم از دانشگاه‌ها و استارتاپ‌هاي استان کرمان به رقابت پرداختند.
وي افزود: در پايان روز سوم و پس از معرفي ابعاد مختلف ايدها، بر اساس راي هيات داوران تيم‌هاي "تجربه ساز"، "تورينگ" و "آنلاين بيتوتي" به مقام‌هاي اول تا سوم اين رويداد دست يافتند.
دکتر محسن صانعي دبير رويداد کارمانو نيز هدف از برگزاري رويداد کارآفريني کارمانو، آشنايي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي استان کرمان با مفاهيم کارآفريني و اصول راه‌اندازي کسب و کار دانست و گفت:
در اين رويداد آموزشي زمينه‌هاي فناوري‌هاي نوين در چهار حوزه iot ، it، فينتک و صنعت بازي‌ سازي به شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان ايده کارآفريني داشته باشند آموزش داده مي‌شود.
نخستين رويداد کارآفريني کارمانو به همت دانشگاه شهيد باهنر کرمان، شرکت پرداخت نوين و شتاب‌دهنده نوين‌تک طي روزهاي 2 و 4 اسفند با حمايت شرکت‌هاي دانه، ديده‌بان نت، لنديما، نکو، تي تاکز و استاتارپ نايت، مجموعه فاوا در استان کرمان، شهرداري کرمان، و پارک علم و فناوري کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهيد باهنر کرمان برگزار شد ضمن اينکه جوايز برگزيدگان نيز به همت شرکت‌هاي دانه و ديده‌بان نت به برندگان اهدا شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.