همایش تجارت و سرمایه گذاری ایران و چین در شانگهای برگزار شد

همایش تجارت و سرمایه گذاری ایران و چین در شانگهای برگزار شد

چهارشنبه, فوریه 28, 2018 - 10:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

همایش تجارت و سرمایه گذاری ایران و چین روز چهارشنبه با حضور جمع زیادی از فعالان اقتصادی، بازرگانان، تجار و همچنین مسئولان ایرانی و چینی در شانگهای برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا این همایش با همت و همکاری کنسولگری ایران و رایزنی بازرگانی ایران در شانگهای در هتل شرایتون منطقه آزاد تجاری این شهر بندری برگزار شد.

این همایش با حضور عسکر اولادی، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، حریری نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، بیرنگ قائم مقام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برهان شجاعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ایروش سرکنسول ایران در شانگهای برگزار شد.

در 10 سال گذشته چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران بوده است قبل از تحریم‌ها، در خلال آن و پس از امضای برجام نیز چین بزرگ‌ترین وارد کننده و صادرکننده کالا به ایران بوده است.

ارزش تجاری ایران و چین در سال 2017 میلادی 33 میلیارد و 660 میلیون دلار است که در همسنجی با سال 2016 بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

همکاری های 2 کشور در چارچوب طرح «یک جاده- یک کمربند» در بخش های حمل و نقل، نفت، گاز، پتروشیمی، متالوژی، ساخت و ساز و زیربنایی نیز در حال توسعه است.

همچنین در حاشیه این همایش، پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه دائمی جهت ارائه محصولات صادراتی ایران و فن آوری های نوین، از امروز چهارشنبه فعالیت خود را به صورت رسمی در منطقه آزاد شانگهای چین آغاز کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.