اختصاص ۵۰۰ میلیاردریال تسهیلات با نرخ ترجیحی

رئیس شعبه شیرازبانک توسعه‌صادرات خبرداد:

اختصاص ۵۰۰ میلیاردریال تسهیلات با نرخ ترجیحی

چهارشنبه, فوریه 28, 2018 - 12:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس بانک توسعه صادرات استان فارس اعلام کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی کمیسیون هماهنگی بانکهای استان فارس، این شعبه در سال اقتصاد مقاومتی رتبه دوم را بین بانک های استان به لحاظ نسبت مصارف به منابع کسب کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید صمدالدین هاشمی در گفت و گو با اگزیم نیوز گفت: این شعبه از ابتدای سال تا کنون مبلغ 500 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی و یا تلفیقی با نرخ ترجیهی 11درصد و 14.5 درصدی به واحدهای تولیدی این استان پرداخت کرده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: به منظور کمک به حفظ تولید و اشتغال ، افزایش تولید شرکتهای کوچک و متوسط و با توجه به ماهیت تخصصی بانک توسعه صادرات ، مبلغ 257میلیارد ریال به صورت پرداخت مستقیم درراستای تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط توسط این شعبه تا کنون پرداخت شده است .

رئیس بانک توسعه صادرات شیراز اظهار داشت: تفاهم نامه ای بین این بانک با اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان منعقد شده که بر اساس آن فعالان اقتصادی صادرات محور به منظور جذب و ارائه خدمات بانکی شناسایی می شوند.

هاشمی افزود: همچنین اطلاع رسانی لازم برای استفاده از خطوط اعتباری ایجادشده در بانک با کارگزارهای مختلف، به سازمان صنعت ،معدن و تجارت و همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به منظور اطلاع رسانی به تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی استان انجام شده است.

به گفته هاشمی تسهیلات پرداختی وسرمایه گردش در 10ماهه سال جاری در مدت مشابه رشد 21درصدی را نشان می دهد و در این مدت مبلغ 980میلیارد ریال به صادرکنندگان استان توسط شعبه شیراز پرداخت شده که بیشترین تسهیلات در بخش صنعت و معدن و سپس به بخش کشاورزی تعلق گرفته است .

رئیس بانک توسعه صادرات شعبه شیراز اعلام کرد: به منظور همکاری و همراهی با شرکتهای تولیدی درترخیص مواد اولیه مورد نیاز نسبت به صدور ضمانت نامه به مبلغ 421میلیارد ریال اقدام گردیده که نسبت به مدت مشابه حاکی از رشد 230 درصدی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.