گام‌های آهسته وزارت نیرو در حوزه آب

گام‌های آهسته وزارت نیرو در حوزه آب

یک‌شنبه, مارس 4, 2018 - 16:12 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

باوجود نزدیک شدن به ماه‌های گرم سال و افزایش مصرف همزمان با روزهای پایانی سال، هنوز معاونت آب وزیر نیرو تکلیف مشخصی ندارد و مشخص نیست چه فردی با چه رویکردی مسئولیت معاونت آب وزارت نیرو را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، آمار و آرقام موجود در حوزه منابع آبی کشور حکایت از این دارد که امسال بدترین سال آبی طی ۵۰ سال اخیر بوده است و بیش از هر سال دیگری مسوولان آبی کشور آوای مدیریت مصرف و تقاضا را سر داده اند.

از سوی دیگر، اکنون که بیش از شش ماه است که از شروع کار دولت دوازدهم می گذرد، رضا اردکانیان وزیر نیرو معتقد است که در طی این مدت کوتاه آغاز به کار دولت دوازدهم کارهایی در حوزه آب انجام شده که مهم ترین آن این است که چهار دستگاه اجرایی وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان محیط زیست موفق شدند که قالبی را برای ۱۴ طرح استانی به رئیس جمهور معرفی کنند و در یک توافق چهارجانبه خود را متعهد به همکاری مشترک در طرح های مربوط به آب کنند.

می توان این اقدام وزارت نیرو را یک اقدام مهم تلقی کرد اما اینکه بعد از گذشت شش ماه هنوز معاون وزیر نیرو در حوزه آب مشخص نشده و شرایط منابع آبی نیز هر روز بحرانی تر تلقی می شود موضوعی عجیب است که باتوجه به شرایط فعلی لازم است مورد توجه جدی‌تری قرار گیرد.

از سوی دیگر وضعیت دیگر شرکت های حوزه آب نیز مشخص نیست و تمام مسوولان حوزه آب با همان حکم های قبلی خود سر کار هستند که این مساله علاوه بر بی انگیزگی در مسوولان موجب شده تا شاهد اقدامات جدی در حوزه منابع آبی کشور نباشیم و به نوعی مدیران در شرایط پرنوسان درباره آینده خود و سیاست‌های بلندمدتشان نگرانی‌هایی دارند.

صدر نشینی آب در برنامه ششم توسعه نشان از اهمیت این حوزه دارد که انتظار می رفت با آمدن رضا اردکانیان به عنوان متخصص در حوزه منابع آبی شاهد گام های شتابان تری در این حوزه باشیم اما روند فعلی وزیر نیرو حکایت از سبکی از مدیریت در این حوزه دارد که یا اعتقاد چندانی به معاونت آب نداشته و ترجیح می‌دهد با نظارت مستقیم خود کارها را پیش ببرد یا انتظار دارد که با صبوری بیشتری گام بردارد و امید دارد که در سال ۱۳۹۷ اقدامات طلایی در این حوزه رقم بخورد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.