نتایج نشست نمایندگان برای ایجاد مناطق آزاد جدید

نتایج نشست نمایندگان برای ایجاد مناطق آزاد جدید

یک‌شنبه, مارس 11, 2018 - 22:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از نهایی شدن لایحه ایجاد مناطق جدید آزاد و ویژه اقتصادی تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۹۷ در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و کارشناسان سازمان های ذیربط برگزار شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حدود سال گذشته اقدامات خوبی از سوی کمیسیون اقتصادی برای رسیدگی به لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید با هدف اینکه در صدور مجوزهای جدید برای مناطق آزاد ایرادات گذشته مانند فرارهای مالیاتی، عدم جذب سرمایه گذاری خارجی و غیره وجود نداشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، اصلاح موضوعات مربوط به ۸ منطقه آزاد اقتصادی جدید مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه توافقات خوبی با دولت در این زمینه انجام شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: تا پایان فروردین ماه سال ۹۷ جمع بندی موارد مربوط به الزامات تشکیل مناطق آزاد اقتصادی جدید، همراه با اصلاحات محدوده های مربوط به ۸ منطقه آزاد اقتصادی و پیشنهادات نمایندگان برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی انجام می شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت در سنوات گذشته مجوز منطقه ویژه اقتصادی به بیش از ۶۴ منطقه ارائه شده اما نیمی از مجوز های عملیاتی شده و نکته قابل تامل این است هیچ اقدامی در خصوص ۲۴ منطقه ویژه اقتصادی انجام نشده که باید این وضعیت اصلاح شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس برنامه پیش بینی می شود در نیمه اول اردیبهشت مصوبه نهایی کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید آماده شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.