​​​​​​​طرح پرونده اسکریپال در شورای امنیت سازمان ملل متحد

​​​​​​​طرح پرونده اسکریپال در شورای امنیت سازمان ملل متحد

پنج‌شنبه, آوریل 5, 2018 - 23:00 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با اوج گرفتن اختلافات میان بریتانیا و روسیه اکنون شورای امنیت باید به پرونده اسکریپال بپردازد. دختر اسکریپال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که حال او و پدرش رو به بهبودی است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از دویچه وله،شورای امنیت سازمان ملل متحد با درخواست روسیه تشکیل جلسه می‌دهد تا به پرونده سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش که در بریتانیا زندگی می‌کنند بپردازند. قرار است بعدازظهر پنج‌شنبه (۱۶ فروردین / ۵ آوریل) به وقت محلی جلسه عمومی شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شود.

در روزهای میانی ماه مارس نیز شورای امنیت به پرونده اسکریپال پرداخت. آن زمان واسیلی نبنزیا، نماینده‌ روسیه در این سازمان جهانی، با مطرح شدن این موضوع در شورای امنیت مخالفت کرده بود، اما اکنون خود او خواستار مطرح شدن این پرونده در شورای امنیت شده است.

نماینده‌ روسیه در سازمان ملل گفته است که اساس تشکیل این جلسه نامه‌ای خواهد بود که ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، روز سیزدهم مارس به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرده است. نخست وزیر بریتانیا در این نامه روسیه را "به احتمال قوی" مسئول این اقدام کرده است. 

این پرونده در حالی در شورای امنیت مورد بررسی قرار می‌گیرد که دولت آمریکا قصد دارد روز جمعه (۱۷ فروردین / ۶ آوریل) تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کند. روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" به نقل از نهادهای دولتی این کشور نوشته است که این تحریم‌ها در ارتباط با مقامات ارشد روسیه هستند که به پوتین نزدیک‌اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.