تشکیل کارگروه ویژه وزارت صمت و بخش‌ خصوصی برای اصلاح بخشنامه‌ها

رئیس کنفدراسیون صادرات :

تشکیل کارگروه ویژه وزارت صمت و بخش‌ خصوصی برای اصلاح بخشنامه‌ها

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از وعده معاون صادراتی وزیر صنعت برای تشکیل کارگروه ویژه با نمایندگان بخش خصوصی در صورت نیاز به اصلاح بخشنامه‌های صادره ارزی خبر داد و گفت: نظام ارزی به سمت شفافیت در حال حرکت است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،محمد لاهوتی در گفت‌وگو با فارس، با استقبال از تصمیم اخیر ارزی دولت در جهت یکسان‌سازی نرخ ارز و‌ ایجاد شفافیت در بازار ارز گفت: در صورت اجرای دقیق و تخصیص منابع مورد نیاز بازار توسط بانک‌ها، اجرای این سیاست‌ها می‌تواند نظام ارزی کشور را به سمت شفافیت سوق دهد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: با تصمیم ستاد اقتصادی دولت برای ارز حاصل از صادرات و بر اساس آخرین تصمیمات روز پنجشنبه هفته گذشته که توسط رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام شد، اکنون صادرکنندگان به سه شیوه فروش مستقیم به واردکنندگان و با ثبت کد اظهارنامه صادراتی توسط واردکننده در زمان تبت سفارش، فروش مستقیم به متقاضیان ارز در سامانه نیما و یا واردات به نام خود می‌توانند تسویه ارز حاصل از صادرات را انجام داده و ارز صادراتی را به چرخه اقتصادی وارد نمایند.

وی تصریح کرد: در این میان صادرکنندگان و مجموعه فعالان اقتصادی کشور ممکن است نسبت به دستورالعمل‌های صادره از سوی بانک مرکزی نقطه نظرات اصلاحی داشته باشند که به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، راه برای اصلاحات احتمالی باز است.

وی اظهار داشت: با توجه به تصمیمات اخیر ارزی و‌ مجموعه مقرراتی که تاکنون از سوی دولت در قالب بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های ارزی صادر شده، باید اجرای مفاد به نوعی تنظیم و‌ اجرایی شود که مانع رشد صادرات و دستیابی به اهداف تعیین شده صادراتی نشود و همچنین از دغدغه فعالان اقتصادی جلوگیری شود تا مجددا آرامش و اطمینان به بازار برگردد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.