نرخ تورم سالیانه تک رقمی شد

نوبخت:

نرخ تورم سالیانه تک رقمی شد

سه‌شنبه, ژوئن 21, 2016 - 11:28 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با ارایه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور با یادآوری اینکه نرخ تورم در سه سال گذشته روند کاهنده داشته است، اظهار داشت: کاهش تورم یکساله و تک رقمی شدن آن موفقیت بزرگی است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: نرخ تورم نقطه به نقطه نیز از 6.8 درصد در اردیبهشت ماه به 6.1 درصد در خرداد ماه تقلیل یافت. نوبخت ابراز امیدواری کرد که بزودی گزارشی از روند رشد اقتصادی کشور به نمایندگان مجلس ارایه کند. وی در عین حال افزود: البته آمار رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم سال گذشته حاکی از رشد مثبت 2 درصدی است که نسبت به یک درصد سالیانه و نیز نسبت به منفی 6.8 درصد در ابتدای سال 1392 قابل پذیرش است.

**مجلس امسال هزینه های جاری را افزایش داد**

نوبخت در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس درباره روند افزایشی هزینه های دولت گفت: باید توجه داشته باشید که دولت برای امسال بودجه 267 هزار میلیارد تومانی به مجلس ارایه داد اما بودجه 294 هزار میلیارد تومانی تحویل گرفت.

وی افزود: این تغییر در ارقام بودجه در شرایطی صورت گرفته است که از هزینه های عمرانی کاسته و به هزینه های جاری دولت افزوده شد.

** قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح می شود**

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره انتقاد نمایندگان از عادلانه نبودن نظام پرداخت ها اظهار داشت: دولت از سال گذشته موضوع اصلاح پرداخت ها را مورد توجه قرار داده است که گام نخست آن امسال برای عادلانه شدن اجرای بند 10ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری بود که برای همگان اجرایی شود.

نوبخت اظهار داشت: همچنین دولت توجه ویژه ای به حقوق بازنشستگانی که زیر 15میلیون ریال دریافتی دارند، داشته است و هرچه میزان پرداختی کمتر از این باشد، میزان افزایش حقوق آنان امسال بیشتر از 12 درصد بوده است تا نابرابری ها جبران شود.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری برای رفع این نابرابری ها تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

نوبخت افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز در راستای عدالت اجتماعی 42 هزار میلیارد ریال بین کارمندانی که حقوق های کمتری داشتند، توزیع شد.

وی تاکید کرد: دولت به هیچ عنوان نه تنها از پرداخت های غیرمتعارف استقبال نمی کند بلکه با آن مقابله می کند.

**رشدهشت درصدی بامدیریت منابع ممکن می شود**

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: رشد همراه با عدالت و توجه به اقشار کم درآمد مورد نظر دولت است که این رویکرد در احکام، ارقام، اهداف و راهبردهای برنامه پنجساله ششم توسعه نیز دیده شده است و می تواند به بهبود توزیع درآمدها منجر شود.

نوبخت درباره قابل تحقق بودن رشد هشت درصدی مورد نظر در برنامه ششم توسعه نیز اظهار داشت: اگر منابع کشور به خوبی مدیریت شود، می توان به این رشد دست یافت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.