انجام طرح پژوهشي نحوه فعالیت کارگزاران بیمه‌ای در کشورهای منتخب جهان با تاکید بر منبع پرداخت کارمزد در پژوهشكده بيمه

انجام طرح پژوهشي نحوه فعالیت کارگزاران بیمه‌ای در کشورهای منتخب جهان با تاکید بر منبع پرداخت کارمزد در پژوهشكده بيمه

یک‌شنبه, ژولیه 24, 2016 - 09:51 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

طرح پژوهشي نحوه فعالیت کارگزاران بیمه‌ای در کشورهای منتخب جهان با تاکید بر منبع پرداخت کارمزد در پژوهشكده بيمه انجام شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، با توجه به سهم عمده کارگزاران بیمه ‎در ارائه محصولات بیمه، در این طرح به بررسی زوایای قانونی فعالیت کارگزاری‌های بیمه در چند کشور با تاکید بر شناسایی منبع پرداخت کارمزد به آنها پرداخته شده و در پايان خلاصه‌اي از يافته‌ها در مورد رويه‌هاي قانوني در اعطاي كارگزاري بيمه ارائه مي‌گردد.

بر پايه اين گزارش چارچوب قانونی فعالیت کارگزاران بیمه بر اساس آئین‌نامه جدید 92 و تفاوت‌هايي كه در ماده 2 اين آئین‌نامه در مقايسه با آيين‌نامه قبلي(شماره 6)‌ وجود دارد و همچنين نحوه ثبت كارگزار بيمه حقوقي در قانون جدید به تفضيل مطرح شده است.

همچنين اين طرح به بررسي و مقايسه وضعيت بيمه گزاران در ساير كشورهايي نظير هند، استراليا، هنگ كنگ، سنگاپور و مالزي پرداخته است.
در خاتمه اين طرح پژوهشي پاسخ به سوال اصلي كه اين تحقيق در پي يافتن آن است اينگونه مطرح شده است : با توجه به تجربه کشورهای مورد بررسی در حوزه فعالیت کارگزاران بیمه‌ای، به پرسش طرح حاضر در مورد منبع پرداخت به کارگزاران می‌توان اینگونه پاسخ داد که کارمزد کارگزاران فعال در صنعت بیمه از سوی شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شود.
گفتني است شرح اين نتايج را مي‌توانيد در منوي گزارش طرح‌هاي پژوهشي وب سايت پژوهشكده بيمه مشاهده نماييد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.