مدیر عامل بیمه ایران رییس شورای عمومی بیمه گران شد

با رای اعضای سندیکای بیمه گران؛

مدیر عامل بیمه ایران رییس شورای عمومی بیمه گران شد

دوشنبه, اوت 8, 2016 - 13:40 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

محسن پورکیانی مدیرعامل شرکت بیمه ایران با رای اعضای سندیکای بیمه گران به عنوان رییس شورای عمومی این سندیکا برای مدت دو سال انتخاب شد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، در جلسه صبح امروز سندیکای بیمه گران ایران اعضا به محسن پور کیانی برای ریاست بر شورای عمومی این سندیکا رای دادند.

به طور سنتی، مدیرعامل شرکت بیمه دولتی ایران از آنجایی که بیشترین سهم را در بازار بیمه در اختیار دارد به عنوان رییس شورای عمومی این سندیکا انتخاب می شود. با این حال از آنجایی که پورکیانی از زمان انتصاب خود به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه ایران در جلسات این سندیکا شرکت نکرده بود، انتخاب وی در اولین حضورش انجام شد.

ایده تشکیل «سندیکای بیمه گران ایران» اولین بار در تصویب نامه هیات وزیران در سال 1316 و حدود دو سال پس از تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران و حدود 5 ماه پس از تصویب قانون بیمه، در حالی که شرکت  بیمه ایران تنها شرکت بیمه داخلی در کشور بود ، مطرح شد. اساسنامه سندیکا در سال 1342 تهیه و به تصویب وزارت اقتصاد رسید و در نهایت «سندیکای بیمه گران ایران» در  سال 1345 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی با شماره  832  به ثبت رسید و پس از آن  بر طبق ماده 75 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، تمامی موسسات بیمه که در ایران کارمی کنند، عضو«سندیکای بیمه گران ایران» شناخته می شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.