مرکز ملی ریسک در کشور راه اندازی می شود

رئیس کل بیمه مرکزی در آیین افتتاحیه همایش بیمه و توسعه:

مرکز ملی ریسک در کشور راه اندازی می شود

مرکز ملی ریسک در کشور با محوریت صنعت بیمه و ریسک های بزرگ مراکز تولیدی خدماتی و سایر نهادهای اقتصادی راه اندازی خواهد شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، غلامرضا سلیمانی که در آیین افتتاحیه نشست علمی بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: ارزیابی مدیریت ریسک باید به دو صورت تخصصی موردی و ترکیبی دنبال شود و صنعت بیمه پرچمدار ریسک در کشور خواهند بود.
بر اساس این گزارش رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش ضریب نفوذ بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: بالا رفتن سطح نفوذ بیمه در گروه تغییر رویکرد هایی است که متاسفانه در حال حاضر با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم می کند.
وی افزود: صنعت بیمه به تمهیداتی نیاز دارد تا با رقابتی تر شدن بازار بیمه خدمات ارزان و با کیفیتی را به دست مصرف کنندگان برساند.
رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به اهمیت تعامل صنعت بیمه و دانشگاه در امر توسعه شاخص‌های صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز رقابت پذیری به اصل مهم اقتصادی مبدل شده و شرکت‌های بیمه باید این قابلیت را داشته باشند تا خدمات را به صورت ارزان تر و کیفیت تر ارائه کنند.
سلیمانی با تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه و نقش آفرینی آن در اقتصاد کلان کشور به لزوم استفاده از ابزارهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: رویکرد فرهنگی در ارائه محصولات بیمه‌ای یک ابزار تعیین‌کننده و جدیدی است که شرکت‌های بیمه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی تفکیک ذخیره‌ ریاضی بیمه های زندگی و غیر زندگی را یک اصل مالی در مقوله حسابرسی صنعت بیمه دانست و گفت: بانک ها، نهادهای پولی و مالی، بنگاه های اقتصادی و بازار سرمایه از رقبای جدی صنعت بیمه در ارائه بیمه‌ نامه های زندگی به شمار می روند و در این مسیر ، اعطای حق انتخاب محل سرمایه‌گذاری به بیمه گذاران نیز در افزایش ضریب نفوذ این رشته اثرگذار، کمک خواهد کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه از صندوق های بازنشستگی اختیاری به عنوان یک فرصت مناسب برای افزایش ضریب نفوذ رشته بیمه های زندگی در کشور یاد کرد و اظهار داشت:اگر نمایندگان شبکه فروش صنعت بیمه تغییر نگاه خود را از فروشندگی صرف به مشاوران امین مردم جدی بگیرند حرکت بیمه‌های زندگی به سطح استانداردهای جهانی دور از دسترس نخواهد بود.
وی بررسی چالش ها و ارائه راهکارها را از کارهای اصلی همایش های تخصصی دانست و گفت: مسائل مهم صنعت بیمه از جمله اختلاف روش ها در مقوله ذخایر فنی هم از موضوعات تعیین کننده است که باید در این همایش ها نقد و بررسی شود.
وی در پایان بیمه های درمان را از چالش‌های بزرگ کشورهای توسعه یافته یاد کرد و افزود: صنعت بیمه کشور می تواند با همیاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی راهکارهای علمی و عملی را برای توسعه بیمه های زندگی در کشور طراحی و اجرا کند.
گفتنی است در این همایش "عادل منیر" مدیرعامل شرکت فیر، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مدیران عامل صنعت بیمه و محققان و دانشگاهیان اقتصاد حضور داشتند و در حال حاضر مباحث تخصصی در پنل های گوناگون در حال برگزاری است.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.