دستیابی به نرخ 11 هزار و 500 تومانی ارز در بودجه 1400 امکان پذیر نیست

دستیابی به نرخ 11 هزار و 500 تومانی ارز در بودجه 1400 امکان پذیر نیست

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به نرخ 11500 تومانی برای ارز در بودجه سال آینده، گفت: رسیدن به این نرخ نیازمند فروش روزانه 2 میلیون و 300 هزار بشکه است که به نظر امکان پذیر نیست.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، محمد لاهوتی در هیجدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه قطعا ارز 4200 تومانی اتلاف منابع است، گفت:  این نرخ ارز در این مدت اشکالاتی ایجاد کرده است که در ادامه نیز تکرار خواهد شد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به نرخ 11 هزارو 500 تومانی در نظر گرفته شده برای ارز در لایحه بودجه سال 1400، گفت: درست است که نرخ 11 هزار و 500 تومانی ارز عدد اسمی است، اما زمانی دلار را 11 هزارو 500 تومان در بودجه فرض می کنیم نیازمند فروش روزانه حدود  2 میلیون 300 هزار بشکه نفت در بودجه هستیم.

وی بیان داشت: در صورتی که نرخ واقعی ارز ملاک عمل قرار گیرد، شفافیت بیشتری ایجاد خواهد شد، ضمن اینکه خودمان را در مشکل افزایش فروش نفت در شرایطی که همه بر این اعتقادند که امکان پذیر نیست، قرار نمی دهیم. 

عضو اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: البته ممکن است هدف دولت از این موضوع آن باشد که نرخ ارز را به 11 هزار و 500 تومان برساند که با توجه به شرایط بعید به نظر می رسد، اما در نهایت غیرواقعی بودن این نرخ در بودجه می‌تواند شاکله و کل چارچوب بودجه را به هم بریزد.

لاهوتی با اشاره به پیشنهاد افزایش مالیات در بودجه بیان داشت: کسب مالیات به میزان کافی و به حق نیازمند بسترسازی های ضروری است که از تکالیف دولت های گذشته بود که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی بیان داشت: پیشنهاد افزایش مالیات در بودجه جز افزایش فشار بر واحدهای تولیدی شناسنامه دار و افراد با حساب و کتاب روشن  و شفاف، نتیجه دیگری نخواهد داشت، بنابراین برای افزایش مالیات و شناسایی افرادی که مالیات می پردازند، نیازمند زیرساخت های لازم هستیم که باید دولت را مجبور کرد تا زیرساخت را فراهم کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.