امضای توافقنامه سازمان ملی بهره‌وری و سایپا

امضای توافقنامه سازمان ملی بهره‌وری و سایپا

یک‌شنبه, نوامبر 13, 2016 - 08:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

توافقنامه همکاری سازمان ملی بهره‌وری ایران و شرکت خودروسازی سایپا امضا شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این مراسم رئیس سازمان ملی بهره وری ایران ضمن ابراز خرسندی نسبت به گذر صنعت کشور از سال هایی که کشورمان درگیر تحریم های شدید و رشد اقتصادی پایین بود گفت: این مسائل بیشترین تاثیر منفی را روی صنعت خودروسازی و صنایع نفت و گاز کشور داشته که خوشبختانه با ارتباطات و تعاملات موثری که اخیرا در صنعت خودرو کشور با بنگاه های بزرگ و معتبر جهانی برقرار شده، افق روشنی را پیش روی صنعت خودرو در کشورمان قرار داده است.
رویا طباطبایی یزدی با بیان این موضوع که گروه خودروسازی سایپا یکی از بنگاه هایی است که در انجام پروژه «اجرای چرخه مدیریت بهبود بهره وری در ۱۰ بنگاه بزرگ اقتصادی منتخب» به عنوان یکی از پروژه های ابلاغ شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز مشارکت دارد افزود: سازمان ملی بهره وری ایران آمادگی دارد همکاری های موثری را در زمینه های مرتبط با ارتقای بهره وری از جمله پایش، تکنیک ها و ابزارهای بهره وری انجام دهد، به علاوه گروه خودروسازی سایپا خود نیز پیش از این گام های مهمی را در این زمینه برداشته است.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان اینکه این سازمان در عملیاتی کردن توافق نامه ای که به امضا رسید بسیار جدی است خاطرنشان کرد: بر همین اساس دو نماینده از این سازمان به عنوان رابط معرفی می شوند تا به همراه دو نماینده از گروه خودروسازی سایپا پیگیر اجرایی شدن مفاد این توافق نامه باشند.
وی با بیان اینکه از نظر سازمان ملی بهره وری ایران امضای توافق نامه ها صرفا یک کار نمایشی نیست اظهار امیدواری کرد که با پیشبرد این توافق نامه همکاری، گروه سایپا تبدیل به الگویی در زمینه ارتقای بهره وری برای دیگر بنگاه های خودروساز داخلی و بنگاه های دیگر کشورهایی شود که در زمینه خودروسازی از کشور ما عقب تر هستند.
طباطبایی یزدی ادامه داد: سازمان ملی بهره وری ایران آمادگی دارد در زمینه هایی چون بازدیدهای مطالعاتی و تخصصی و حمایت از پایان نامه های مقطع دکترا با سایپا همکاری و مشارکت داشته باشد، همچنین این سازمان از همکاری سایپا در برگزاری دوره های میزبانی سازمان بهره وری آسیایی (APO) به ویژه دوره های مرتبط با بخش صنعت استقبال می کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این مراسم گفت: در صنعتی مانند صنعت خودروسازی به عنوان صنعتی پیشران که در معرض رقابت های داخلی و خارجی قرار دارد، راهی به غیر از اینکه سطح بهره وری را افزایش دهیم، وجود ندارد.
مهدی جمالی در ادامه اظهار اطمینان کرد که تشریک مساعی گروه بزرگی مانند سایپا در مقوله بهره وری و در زمینه های مرتبط از جمله بهره وری منابع انسانی، مالی، صنعتی و تجاری با سازمان بزرگی همانند سازمان ملی بهره وری ایران می تواند به بهترین وجه در خدمت منافع ملی کشور باشد.
وی با بیان اینکه در گروه خودروسازی سایپا منابع بسیار غنی از جمله در زمینه منابع انسانی وجود دارد تاکید کرد: بنابراین هر چه که بتوانیم این سطح بهره وری را با کمک و توان سازمان های مرتبط ارتقا دهیم،‌ منافع بیشتری هم برای این گروه خودروسازی و هم برای صنعت و کشور ایجاد می شود.
عضو موظف هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا گفت: خودروسازی سایپا طی دوران فعالیت خودش دوره های مختلفی را گذرانده و همیشه شرکای تجاری بسیار مطرحی را با خودش همراه داشته و حتما به دنبال آن بوده که با شرکت هایی همکاری کنند که بهره وری لازم را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط جدیدی که در پسابرجام ایجاد شده، قاعدتا هم در بازار داخلی و هم در بازار خارجی نیاز به توانایی برای رقابت پذیری بیشتر داریم که رقابت پذیری هرگز بدون افزایش بهره وری محقق نخواهد شد.
جمالی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در سال های گذشته با مضایقی از لحاظ مالی و منابع بین المللی روبرو بوده گفت: خوشبختانه طی چند ماه گذشته بخشی از این مضایق مرتفع شده و این گروه در حال عقد قراردهای بسیار مناسبی با شرکای تجاری بین المللی است و در این قراردادهای جدید هم تصمیم ما و هم تصمیم دولت و کشور بر این است که بازار خودرو را در داخل بیشتر از گذشته به روی خودروهای باکیفیت باز کند و در نتیجه رقبای خارجی به شدت علاقه مندند در بازار حضور پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: هم چنین صنعت خودروسازی باید براساس سیاست های مکلف شده ۳۰ درصد صادرات جهانی داشته باشد و ما باید در بازار جهانی توان رقابتی داشته باشیم که به نظر ما فرصت بسیار باارزشی برای صنایع خودروسازی فراهم شده و ایجاد این توان رقابتی بدون بهره وری در همه زمینه ها از جمله نیروی انسانی، منابع مالی و بازاریابی ممکن نیست. بنابراین قاعدتا باید بهره وری در همه زمینه ها به سطحی برسد که بتواند در خارج توان رقابت داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.