تبديل امتياز سپرده‌ به كارت اعتباري ارزان قيمت

كارت اعتباري ارزان‌قيمت بانك پاسارگاد

تبديل امتياز سپرده‌ به كارت اعتباري ارزان قيمت

 بانك پاسارگاد با هدف تكميل و توسعه طرح «تسهيلات ارزان‌قيمت» و همچنين بهره‌مندي هر چه بيشتر گروه مشتريان حقيقي از تسهيلات اين بانك، اقدام به ارائه «كارت اعتباري ارزان‌قيمت بانك پاسارگاد» كرده‌است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، افزایش قدرت خريد مصرف‌كنندگان از جمله عوامل بسيار مؤثر در حمايت از توليد ملي و به‌تبع آن رشد و توسعه اقتصادي كشور است. در واقع با حمايت از مصرف‌كنندگان و تقويت قدرت خريد آن‌ها، مصرف‌كنندگان جهت تأمين نيازهاي خود اقدام به خريد كالاي داخلي مي‌كنند و بدين ترتيب چرخۀ رشد و شكوفايي اقتصاد به حركت درمي‌آيد.  
-كارت اعتباري به چه كارت‌هايي گفته مي‌شود؟
كارت اعتباري را مي‌توان به عنوان ابزاري مناسب جهت دريافت تسهيلات خرد دانست. در واقع اين كارت نوعي از خدمات بانكي است كه براي اعطاي تسهيلات خرد و افزايش قدرت خريد مصرف‌كنندگان به ايشان ارائه مي‌شود. مصرف‌كنندگان مي‌توانند از طريق دريافت كارت اعتباري ضمن دريافت تسهيلات مناسب با نرخ بازگشت پايين، از مزاياي آن بهره‌مند شوند.
 از جمله ويژگي‌هاي مهمي كه مردم براي تأمين مالي كالا و خدمات مورد نياز خود در نظر مي‌گيرند در دسترس بودن منابع و همچنين قدرت مديريت منابع است. اعطاي تسهيلات خرد در قالب كارت اعتباري باعث مي‌شود مشتريان دسترسي سريع‌تري به منابع مالي لازم در قالب اعتبار خريد، از بانك‌ها داشته باشند و بانك‌ها نيز با اطمينان بيشتر و روال اداري كمتر بتوانند اين اعتبار را براي مشتريان فراهم كنند.
-    ويژگي‌هاي كارت اعتباري ارزان‌قيمت بانك پاسارگاد
بانك پاسارگاد با هدف تكميل و توسعه طرح «تسهيلات ارزان‌قيمت» و همچنين بهره‌مندي هر چه بيشتر گروه مشتريان حقيقي از تسهيلات اين بانك، اقدام به ارائه «كارت اعتباري ارزان‌قيمت بانك پاسارگاد» كرده‌است. طرح كارت اعتباري ارزان‌قيمت بانك پاسارگاد، بر مبناي نتيجۀ اعتبارسنجي مشتريان و در راستاي تلاش در جهت گسترش هرچه بيشتر سطح مراودات ايشان با بانك طراحي شده‌است. در اين طرح بر اساس امتياز سپرده‌هاي مشمول مشتريان، تسهيلاتي در قالب عقد مرابحه و از طريق ابزار كارت اعتباري به آنان اعطا مي‌شود.
مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين طرح عبارتند از:
اين طرح براي كليه مشتريان حقيقي كه داراي سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت‌عادي يا قرض‌الحسنه جاري (با دسته‌‌چك يا بدون دسته‌چك) هستند در نظر گرفته شده‌است.
مشتريان جهت بهره‌مندي از مزاياي كارت اعتباري ارزان قيمت پاسارگاد ابتدا بايد از طريق اپليكيشن «ويپاد» درخواست خود را ثبت كنند، و پس از آن براي اعتبارسنجي و بررسي شرايط اعتباري خود به شعبه عامل مراجعه فرمايند.
همچنين متقاضيان بايد سطح احراز هويت خود را در اپليكيشن ويپاد حداقل تا سطح3 (ثبت تاريخ تولد مشتري توسط ايشان و تطابق اطلاعات با استعلام اخذ شده از سامانۀ ثبت احوال) ارتقا دهند.
بعد از گذشت حداقل 3ماه از ثبت درخواست و دارا بودن شرايط اعتباري لازم، اعتبارسنجي صورت مي‌گيرد، و اين تسهيلات در قالب كارت‌اعتباري به متقاضيان با شرايطي به شرح زير ارائه مي‌شود:
نحوۀ محاسبه امتياز جهت برخورداري از اين طرح بدين صورت است كه به ازاي هر 1،000،000ريال «حداقل موجودي روزانه» سپرده‌هاي مشمول مشتريان از زمان «ثبت درخواست دريافت تسهيلات»، يك امتياز در نظر گرفته مي‌شود و امتياز تجمعي سپرده‌هاي مشمول مشتريان از زمان ثبت درخواست از طريق اپليكيشن ويپاد، حداقل به مدت 3ماه و حداكثر به مدت 1‌سال، محاسبه خواهد شد.
حداقل مبلغ تسهيلات اعطايي به مشتريان در قالب اين طرح، مبلغ 100ميليون ريال و حداكثر مبلغ مذكور 300ميليون ريال مي‌باشد. البته بايد توجه داشت، از آنجا كه مجموع اعتبار قابل تخصيص از سوي شبكه بانكي كشور به هر مشتري در قالب كارت اعتباري، حداكثر 500ميليون ريال است، لذا تخصيص اعتبار در قالب كارت اعتباري و از طريق اين طرح نيز در مجموع اعتبار قابل تخصيص به هر مشتري، لحاظ خواهد شد.
 شايان ذكر است نرخ سود بازپرداخت تسهيلات كارت اعتباري در ازاي ماندگاري وجوه در سپرده قرض‌الحسنه جاري مشتري، متناسب با ضريب اعطاي تسهيلات و با توجه به شرايط درخواستي ايشان 12، 15 و 18درصد است؛ همچنين نرخ سود بازپرداخت تسهيلات كارت اعتباري در ازاي ماندگاري وجوه در سپرده سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت عادي مشتري، متناسب با ضريب اعطاي تسهيلات و با توجه به شرايط درخواستي ايشان 15 و 18درصد است.
مهلت بازپرداخت اين تسهيلات به‌صورت يكجا حداقل 3ماه و حداكثر 1سال، و به‌صورت اقساطي حداقل 12ماه و حداكثر 36ماه است. مشتريان حداكثر 1سال پس از ثبت درخواست فرصت دارند تا از امتيازات خود براي دريافت تسهيلات استفاده كنند.
دريافت و نصب اپليكيشن ويپاد از طريق بازارهاي مجاز نرم‌افزاري  يا سايت بانك پاسارگاد به ‌نشاني www.bpi.ir و يا وب‌سايت ويپاد به آدرس www.wepod.ir  امكان‌پذير است.
متقاضيان مي‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به آدرس www.bpi.ir/icc  مراجعه كرده و يا با مركز مشاوره و اطلاع‌رساني به شماره‌82890 تماس حاصل نمايند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.