پیش بینی روند قیمتی دلار و طلا

مشاور بانکی اتاق ایران پیش بینی کرد:

پیش بینی روند قیمتی دلار و طلا

یک‌شنبه, دسامبر 4, 2016 - 10:21 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با تقویت دلار، سایر ارزها در مقابل آن تضعیف خواهند شد و ارز برخی کشورها در خلیج فارس که وابسته به این ارز است، تقویت خواهد شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، محمد مهدی رییس زاده، مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران در باره پیش بینی روند قیمتی دلار و طلا گفت: قضاوت در این رابطه زود است؛ از این نظر که باید انتقال قدرت به طور رسمی صورت گیرد؛ البته الان شاهدیم اظهارات کنونی ترامپ با صحبت های اولیه او مغایرت دارد و درواقع او در حال تعدیل کردن اظهارات اولیه خود می باشد. به موجب وجود سیستم و اطلاعاتی که به طور محرمانه در اختیار این فرد به عنوان رئیس جمهور قرار خواهد گرفت؛ به طور قطع باز هم باید منتظر تعدیلاتی باشیم.
در ابتدای کار امری که اتفاق افتاد، افزایش قیمت دلار بود؛ درواقع شاهدیم که دلار تقویت و یورو تضعیف شده است. این مقدمه کار ترامپ است، ولی قضاوت نهایی مربوط به زمانی است که این فرد در کاخ سفید مستقر شود و یکسری اعمال اجرایی که ناشی از اختیارات رئیس جمهور قانونی و نه منتخب خواهد بود؛ صورت گیرد.
در حال حاضر ما یک مقدار شاهد نوسانات و حرکت در جهت تقویت قیمت دلار به دلیل اظهارات و اعمالی که ترامپ نشان داده است؛ هستیم چراکه آنطور که گفته می شود این فرد یک کاسب است، البته به گمان من تاجر موفقی است که جزو میلیاردهای معروف و به نام قرار دارد که در گذشته این وضعیت مطلوب مالی خود را کسب کرده، بنابراین همه انتظار دارند که با استقرار این فرد در پست قانونی ریاست جمهوری در کاخ سفید، اوضاع اقتصادی آمریکا رونق پیدا کند. به این معنا که همه انتظار دارند با ورود ترامپ به کاخ سفید، آمار بیکاری کاهش پیدا کند. طبیعتا رونق اقتصادی موجب تقویت پول ملی آمریکا یعنی دلار خواهد بود.
با تقویت دلار، سایر ارزها در مقابل آن تضعیف خواهند شد و طبیعتا ارز برخی کشورهای حوزه خلیج فارس که ارز آن ها وابسته به دلار است، هم تقویت خواهد شد؛ امری که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم. برای مثال قیمت درهم از نظر ارزشی که دارد، افزایش پیدا کرده است و یا در سایر ارزهای کشورهای عربی که صادرکننده نفت هستند نیز این امر را شاهدیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.