ارائه ابزارهای جدید بانکی از طریق پژوهش

ارائه ابزارهای جدید بانکی از طریق پژوهش

سه‌شنبه, دسامبر 6, 2016 - 11:27 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس اداره کل آموزش و توسعه مهارت‌های بانک کشاورزی گفت: پژوهش یک کار درازمدت بوده و نیازمند فعالیت مستمر است.

به گزارش دیوان اقتصاد،محمدتقی جمشیدی در گفتگو باایبنا،درباره تاثیرگذاری انجام پژوهش در نظام بانکی گفت: صنعت بانکداری، صنعت رو به رشدی بوده و از تنوع بالایی برخوردار است، در حال حاضر، تمامی رشته های مهم تخصصی مانند مدیریت، بازاریابی و تکنولوژی اطلاعات در نظام بانکداری وجود دارد.

رییس اداره کل آموزش و توسعه مهارت‌های بانک کشاورزی اظهارداشت: در بخش های تجاری و صنعتی نیز برای حمایت از بخش تولید نیاز به دانش فنی است و در سیستم بانکی نیز به صورت مداوم روندها و فرآیندها به روز می شوند.

جمشیدی افزود: به دلیل تغییر سابقه و نیازهای مشتریان، بانک ها مرتبا ابزارهای جدیدی را مورد استفاده قرار می دهند و به دلیل بالا بودن آمار مشتریان بانکی، سطح انتظارات نیز از بانک ها بالا است و برای پوشش همه نیازها، باید کار پژوهشی انجام شود.

این پژوهشگر برتر شبکه بانکی خاطرنشان کرد:‌ در سال ۸۷ یک درصد از درآمد بانک ها به کار پژوهش اختصاص یافته بود که پس از آن دیگر دنبال نشد. جمشیدی درباره نامگذاری یک هفته از سال با عنوان هفته پژوهش گفت: هرچند وجود این هفته در تقویم کشور بیشتر کلیشه ای است، اما وجود آن بهتر از نبود آن است ولی به صورت کلی کار پژوهش، یکروزه نبوده و دانشگاه ها باید کارهای پژوهشی و کاربردی ارائه کنند.

رییس اداره کل آموزش و توسعه مهارت های بانک کشاورزی اظهارداشت: در هر صورت انجام کارهای پژوهشی باید ترویج شود ولی در شرایط فعلی بیشتر بحث مدرک گرایی ترویج می شود. پژوهش ها کارهای درازمدتی هستند که ممکن است حتی نتایج یک پژوهش چند دهه بعد مشخص شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه انجام پژوهش در دنیا بودجه ثابتی دارد، گفت: همچنین سیاست های یکنواختی نیز در این بخش اعمال می شود. پژوهش ها باید به صورت مستمر تعریف و دنبال شوند.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.