تولید نفت اوپک به بالاترین رقم طی ۱۵ ماه گذشته رسید

تولید نفت اوپک به بالاترین رقم طی ۱۵ ماه گذشته رسید

شنبه, ژولیه 31, 2021 - 08:53 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اوپک ۲۶.۷۲ میلیون بشکه در روز نفت در ماه جاری میلادی تولید کرده که بالاترین رقم طی ۱۵ ماه گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، به دنبال افزایش تولید ائتلاف اوپک پلاس و توقف کاهش تولید داوطلبانه عربستان، تولید نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین رقم از آوریل 2020 رسید.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت 26.72 میلیون بشکه در روز نفت در این ماه تولید کرده که 610 هزار بشکه در روز بالاتر از ماه گذشته میلادی است. تولید نفت اوپک از ماه ژوئن 2020 بجز فوریه سال جاری میلادی رو به افزایش بوده است.
اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس با افزایش تقاضا و بهبود شرایط اقتصادی به تدریج از رقم کاهش تولید قراردادی که در آوریل 2020 بسته شده بود کم می‌کنند. ائتلاف اوپک پلاس به دنبال افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته، تصمیم گرفت تولید خود را از ابتدای ماه اوت افزایش دهد.
طبق قرارداد اوپک پلاس، 360 هزار بشکه در روز به تولید نفت اوپک در ماه جولای نسبت به ماه قبل از آن اضافه شده است و عربستان هم قول داده در راستای طرح خود برای توقف کاهش تولید داوطلبانه، 400 هزار بشکه دیگر به تولید خود اضافه کند.
تحقیقات رویترز نشان می دهد تعهد اعضای اوپک به قرارداد کاهش تولید 115 درصد بوده است. این رقم در ماه قبل برابر با 118 درصد بود.
عربستان460 هزار بشکه در روز تولید خود را در این ماه افزایش داده که بیشترین افزایش تولید در میان اعضای اوپک است.
پس از عربستان، امارات با 40 هزار بشکه در روز بیشترین افزایش تولید را داشته است. کویت و نیجریه هم 30 هزار بشکه به تولید خود افزوده‌اند و تولید نفت عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک، تنها 20 هزار بشکه بالا رفته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.