پرداخت سود سهام عدالت به میزان هر نفر ۵۵۰ هزار تومان

معاون وزیر اقتصاد خبر داد:

پرداخت سود سهام عدالت به میزان هر نفر ۵۵۰ هزار تومان

یک‌شنبه, دسامبر 11, 2016 - 13:12 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

پوری حسینی گفت: برای هر نفر از مشمولان سهام عدالت سودی به میزان ۵۴۰ تا ۵۵۰ هزار تومان سود تعلق می گیرد. در عین حال،‌ سود سهام عدالت پرداختی به دو دهک اول جامعه به میزان ۱,۷ برابر یعنی رقمی بین یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش دیوان اقتصاد ،معاون وزیر اقتصاد از پرداخت سود سهام عدالت به میزان هر نفر ۵۵۰ هزار تومان خبر داد و گفت: این سود بین ۴۷ میلیون ایرانی تقسیم خواهد شد.

عبداله پوری حسینی درباره مرحله بعدی ثبت نام از متقاضیان سهام عدالت گفت: در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل سود سهام عدالت به خزانه واریز شده است افزود: پیش بینی می شود این رقم به ۲۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بالغ شود. در نهایت برنامه ریزی شده تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بین ۴۷ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت تقسیم شود.

پوری حسینی ادامه داد: بر این اساس، برای هر نفر از مشمولان سهام عدالت سودی به میزان ۵۴۰ تا ۵۵۰ هزار تومان سود تعلق می گیرد. در عین حال،‌ سود سهام عدالت پرداختی به دو دهک اول جامعه به میزان ۱,۷ برابر یعنی رقمی بین یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

رییس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: به صورت کلی وضعیت سهام عدالت تا پایان سال ۹۵ مشخص خواهد شد. در مورد آزادسازی سهام عدالت و اینکه چه زمانی لایحه آن به امضای رییس جمهور می رسد، باید گفت دفتر رییس جمهور و یا دولت در این زمینه تصمیم گیری می کند.

وی درباره برخی اخبار پیرامون تعیین تکلیف سهام عدالت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: من کسی را نسبت به اینگونه تحلیل ها، پیش داوری ها و حدس ها ملامت نمی کنم شاید این پیش داوری ها به خاطر این باشد که در گذشته اینگونه اتفاقات افتاده است.

پوری حسینی از تصویب مصوبه شورای عالی اصل ۴۴ در ۱۵ آبان ماه سال جاری سخن گفت و افزود: مصوبات با یکماه تاخیر به ما ابلاغ شده در حالی که اولین مصوبه سهام عدالت مربوط به فروردین ماه سال ۸۵ بود و بر این اساس امسال فرصتی است که سود سهام عدالت به مشمولان اختصاص یابد.

معاون وزیر اقتصاد بیان داشت:‌ طبق اجازه قانونگذار در پایان ۱۰ سال اگر ثمن سهام از محل سود تعبیه نشده باشد به مشمولان ۶ ماه فرصت داده می شود که از جیب خود بپردازند تا سهام را از آن خود کنند. سال ۹۴ دهمین سال اجرای طرح واگذاری سهام عدالت بود که در این مدت مشمولان بستانکار شدند، این در حالی است که در این مدت باید نیمی از پول به خزانه واریز می شد که انجام گرفت؛ بنابراین اگر کسانی نقدی به زمان اجرای این طرح دارند باید جدا از مباحث سیاسی،‌ تحلیل و نقد انجام شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.