راه اندازی خرید و فروش پسته در بورس کالای ایران

برای نخستین بار در کشور؛

راه اندازی خرید و فروش پسته در بورس کالای ایران

یک‌شنبه, دسامبر 11, 2016 - 13:15 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمتر از یک ماه دیگر معاملات خرید و فروش پسته در بورس کالای ایران در استان کرمان راه اندازی می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل  از ایرنا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای رسیدن به هدف خرید و فروش پسته در بورس کالای ایران، از سال گذشته با اتاق بازرگانی و مدیران بورس کالای کشور جلسات ویژه ای برگزار شد و تا امروز بخش عمده این کار انجام شده است.

پور ابراهیمی گفت: از طریق کارگزارانی که مجوز معاملات کالا در استان را دارند معاملات پسته در کرمان عملیاتی می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خرما هم در صورت استاندارد سازی می تواند در بورس کالا معامله و حتی هر کالای دیگری که امکان استاندارد سازی را داشته باشد می تواند وارد بورس کالا شود.

وی گفت: با این کار تحول بزرگی برای محصولات استان کرمان بویژه پسته رقم می خورد و نکته قابل توجه این است که در این مسیر فقط خرید و فروش نقدی کالا نیست بلکه خرید نسیه، پیش خرید و ابزارهای متنوع دیگری نیز ایجاد می شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه مشکل نقدینگی و تامین مالی از طریق بورس کالا قابل حل است عنوان کرد: این پروسه به واسطه وجود ابزارهای مالی متنوع، تحول اساسی را در فروش کالاهای استان کرمان به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی بورس در حوزه اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: بورس باید در تصمیمات اقتصادی خانواده ها اثرگذار باشد.

این مقام مسوول، که از موسسان راه اندازی بورس منطقه ای کرمان در سال 1383 است، گفت: از همان سال اول ارتباطات موثری با قشرهای مختلف جامعه ایجاد شد و بخشی که در حال حاضر روی بورس سایه انداخته، بخش رکود است و اثرات خود را در بازار سرمایه نشان داده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.