ایران با رفع تحریم ها توانایی حل بحران سوخت در دنیا را دارد

ایران با رفع تحریم ها توانایی حل بحران سوخت در دنیا را دارد

سه‌شنبه, اکتبر 5, 2021 - 09:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نفت گفت:جمهوری اسلامی ایران بارها حسن نیت خود را برای تثبیت بازار نفت و حل بحران سوخت اعلام کرده اما تحریم های ظالمانه آمریکا مانع این کار می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، جواد اوجی، وزیر نفت پس از پایان بیست‌ویکمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس گفت: اینروزها شاهدیم که بحران انرژی در کشورهای توسعه یافته به گوش می رسد.
وی یادآور شد: می دانید که در انگلستان و اروپا و کشورهای توسعه یافته و حتی آمریکا مردم در زمینه تامین سوخت دچار چالش شده اند.
وزیر نفت توضیح داد: قیمت گاز چند برابر افزایش پیدا کرده و این نگرانی تامین سوخت دغدغه و چالش مردم کشورهای مختلف شده است و اعتراضات متعددی را به همرا داشته است.
اوجی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت است و در این شرایط می تواند کمک بزرگی برای حل این بحران کند اما متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه، در زمینه صادرات نفت این امکان را ندارد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در خصوص تامین انرژی جهان و حتی کشورهای پیشرفته، بارها با حسن نیت اعلام آمادگی کرده که حاضر است با افزایش تولید نفت، در خصوص تثبیت بازار نفت و تامین این سوخت بخش عمده ای از این چالش که در این کشورها مردم دچار شده اند حل کند.
وزیر نفت یادآور شد: چنانچه تحریم های ظالمانه برداشته شود ایران آمادگی برای حل این بحران را دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.