جای خالی مدل های مطلوب در فعالیت شرکت های پرداخت

قائم مقام بانک ملت مطرح کرد:

جای خالی مدل های مطلوب در فعالیت شرکت های پرداخت

شنبه, دسامبر 17, 2016 - 09:46 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قائم مقام بانک ملت گفت: با توجه به توسعه شرکت های خدمات پرداخت هنوز چارچوب مطلوبی برای فعالیتشان وجود ندارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، ، علیرضا لگزایی با اشاره به فعالیت شرکت های خدمات پرداخت، افزود: مسیر شکل گیری، توسعه و بلوغ شرکت های پرداخت(PSP) متاثر از بعضی رویدادهایی است که متاسفانه یک مدل مطلوب و قابل دفاع برای کسب و کار این شرکت ها نیست.
وی ادامه داد: به دلیل تغییراتی که در حوزه سیاست گذاری صورت می گیرد فعالیت این شرکت ها نیز دچار تغییر و تحول می شود. نظام بانکی کشور بنیان گذار این صنعت بوده است بر این اساس شرکت های خدمات پرداخت یک چسبندگی خاصی به بانک های موسس دارند اما در این میان شرکت هایی که وابستگی به نظام بانکی ندارند با توجه به عدم تطبیق با شرکت های وابسته به بانک ها یک ناموزونی و ناهماهنگی در روابط بین کارفرما و بانک ها ایجاد کرده اند.
قائم مقام بانک ملت اظهار داشت: نظام درآمد و هزینه شرکت های PSP در تضاد با مدل های کسب و کار صنعت پرداخت در بانک ها قرار می گیرد و این تضاد لطمه به خود شرکت های خدمات پرداخت و توسعه فعالیتشان میزند. بر اساس تجارب اگر مقام ناظر دست شرکت های PSP نظام بانکی یا غیر بانکی را باز بگذارد تا در چارچوب کلان و بر اساس رعایت منافع همه ذی نفعان مدل کسب و کار خود را تایید کنند می توانند بهترین انتخاب ها را در محیطی سالم و رقابتی منطقی داشته باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.