رشد ۳۱ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در شهریور ۱۴۰۰

رشد ۳۱ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در شهریور ۱۴۰۰

مطابق آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی شهریور امسال ایرلاین‌ها پروازهای داخلی را با حدود ۱۸۸ هزار دقیقه تاخیر انجام داده‌اند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، بر اساس آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران طی شهریور ماه امسال پروازهای داخلی با 187 هزار و 783 دقیقه تاخیر از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام شده است.

بیشترین پرواز تاخیردار با 36 هزار و 32 دقیقه مربوط به هواپیمایی آسمان است که از 1860 پرواز خود 405 پرواز را با تاخیر 30 دقیقه و بیشتر انجام داده است.

پس از آسمان هواپیمایی ایران ایر قرار دارد. ایرلاین ملی طی شهریورماه امسال 1895 پرواز یعنی بیشترین پرواز در بین ایرلاین‌های داخلی را انجام داده که سهم پروازهای تاخیردار 362 پرواز با مجموع تاخیر 32 هزار و 448 دقیقه بوده است.

هواپیمایی آتا نیز با 12 هزار و 723 دقیقه در رتبه بیشترین تاخیر پروازی قرار دارد.

در شاخص تعداد پرواز تاخیردار نیز هواپیمایی تابان با 32 درصد و پویاایر با 23 درصد بیشترین تاخیرات پروازی شهریورماه را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در آخرین ماه تابستان امسال پروازهای مسافری در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نسبت به شهریور 99 بالغ بر 3 درصد افزایش یافته است.طی مرداد تعداد پروازهای مذکور 9 درصد در مقایسه با مرداد سال گذشته افزایش یافته بود.

طی شهریور امسال پروازهای عبوری از آسمان ایران با رشد 31 درصدی به 13 هزار و 600 پرواز رسیده است. پیش بینی می‌شود با لغو هشدار پرواز در آسمان جمهوری اسلامی ایران از سوی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا تعداد پروازهای عبوری از کشور افزایش یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.