افزایش تعرفه‌های پستی از ابتدای سال جاری صورت نگرفته

مدیر عامل پست تاکید کرد:

افزایش تعرفه‌های پستی از ابتدای سال جاری صورت نگرفته

یک‌شنبه, دسامبر 18, 2016 - 11:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سازمان حمایت مصرف کنندگان تاکید کرده که افزایش تعرفه‌های پستی غیرقانونی به شمار می‌رود با این وجود مدیرعامل پست بر این نکته اصرار دارد که افزایش تعرفه‌های پستی از ابتدای سال جاری صورت نگرفته و تنها حدود یک ماه و نیم است که رقمی حدود شش سرفصل به این تعرفه‌ها افزوده شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، حسین مهری در حاشیه افتتاح نمایشگاه تمبر مشترک میان ایران و پنج کشور دیگر، درباره تعرفه‌های پستی و افزایش آنها مورد سوال قرار گرفت اما پاسخ سوالات مطرح شده در این زمینه را به طور کامل نداده و تنها به ارائه توضیحاتی درباره کلیات این امر پسنده کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست در این باره عنوان کرد: تعرفه‌ها در تمام سازمان‌ها مورد توجه قرار دارند و ما نیز با توجه به اینکه به طور سالانه حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش حقوق در مجموعه خود داریم با توجه به اینکه هزینه‌های عمده شرکت پست مربوط به هزینه‌های نیروی انسانی می‌شود نیاز به افزایش تعرفه را احساس می‌کردیم.

وی ادامه داد: البته در این زمینه ما افزایش ۱۵ درصدی تعرفه را نداشته‌ایم. در سال گذشته نیز تعرفه‌های پستی ۵.۵ درصد افزایش یافت که در سال جاری بنای افزایش شش درصدی تعرفه‌ها را گذاشته و پیگیری‌های اولیه در این خصوص را انجام دادیم.

اما پس از ارائه این توضیحات زمانیکه خبرنگاران قصد داشتند درباره جزئیات بیشتر تعرفه‌ها و اینکه سازمان حمایت افزایش تعرفه پستی را غیرقانونی اعلام کرده سوالات تکمیلی خود را مطرح کنند از سوی مسئولان این شرکت اینطور عنوان شد که سوالات در خصوص نمایشگاه تمبر پرسیده شوند.

با اصرار مجدد خبرنگاران مدیرعامل شرکت پست در نهایت توضیح کوتاه دیگری نیز افزوده و اینگونه عنوان کرد که در سال جاری تا حدود یک ماه و نیم قبل تعرفه‌های پستی افزایشی نداشته و شرکت پست برای افزایش تعرفه‌های خود در سال بعد نیز حداقل تا ۴ الی ۵ ماه اول برنامه‌ای ندارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.