در عملیات پروازهای اربعین امسال سربلند شدیم

در عملیات پروازهای اربعین امسال سربلند شدیم

یک‌شنبه, نوامبر 14, 2021 - 14:29 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی گفت: خوشبختانه در قیمت بلیت پروازهای اربعین امسال توانستیم موفق عمل کنیم.

به گزارش دیوان اقتصاد، سیاوش امیرمکری امروز در مراسم تودیع خود به عنوان سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری و معارفه «محمد محمدی بخش» رئیس جدید سازمان، گفت: ۷۳ سال از تصویب قانون هواپیمایی کشوری می‌گذرد. ناوگان هوایی نیازمند توسعه است. در حال حاضر امکان پذیرش و اعزام ۷۵ میلیون مسافر در سال را داریم که در ۱۳۳ مسیر پروازی به طول ۸۸ هزار کیلومتر تردد دارند.

وی با اشاره به اهمیت تقویت هوانوردی عمومی اظهار داشت: در ۴۳ سال پس از انقلاب صنعت هوانوردی همواره مورد تحریم بوده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در سال ۹۸ زمانی که قرار بود حج تمتع صورت بگیرد، کشور عربستان ناگهان اعلام کرد زائران ایرانی صرفاً با هواپیمایی جمهوری اسلامی به عربستان بیایند و از هیچ ایرلاین ایرانی و عربستانی دیگر کمک نگیرند.

امیرمکری افزود: در همان سال ۸۶ هزار زائر ظرف ۳۰ روز به عربستان منتقل و برگشت داده شدند و هیچ تنش و چالشی هم رخ نداد که نتیجه مدیریت جهادی بود.

وی تأکید کرد: اقدام دیگر اعزام زائران اربعین سال جاری بود که صنعت هوانوردی توانست ظرف ۱۲ روز ۸۶ هزار زائر را به عراق ببرد و ۵۲ هزار زائر را برگرداند. در بحث نرخ بلیت پروازهای اربعین به دستور وزیر راه و شهرسازی قرار شد زائران را با حداقل هزینه اعزام کنیم و خوشبختانه از این اقدام سربلند بیرون آمدیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.