موافقت با ثبت‌نام مشروط مجردهای بالای ۱۸ سال در نهضت ملی مسکن

موافقت با ثبت‌نام مشروط مجردهای بالای ۱۸ سال در نهضت ملی مسکن

چهارشنبه, نوامبر 17, 2021 - 13:37 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اعضای شورای عالی مسکن با کلیات طرحی که منجر به ثبت‌نام مشروط افراد مجرد بالای ۱۸ سال در نهضت ملی مسکن می‌شود، موافقت کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد ، «محمود محمودزاده» امروز (چهارشنبه) افزود: کلیات ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل واحد مسکونی، در جلسه شب گذشته شورای عالی مسکن مورد تایید قرار گرفت.

وی توضیح‌داد: پیشتر با تصویب هیات وزیران امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده بود، اما پیشنهاد ثبت‌نام سایر مجردها که سن کمتری دارند شب گذشته در شورای عالی مسکن نیز مورد تصویب قرار گرفت که شرط تاهل در زمان تحویل ملک به آنها مهمترین تبصره این مصوبه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس وزارت راه و شهرسازی با هدف تسهیل ازدواج مجردها به دنبال بررسی جزئی‌تر این طرح خواهد بود تا با بررسی جنبه‌های مختلف حقوقی، این مصوبه در نهایت بدون نقص وارد مرحله اجرایی شود.

محمودزاده با بیان اینکه فضای کلی جلسه موافق با حضور مجردها در ثبت‌نام طرح‌های مسکنی است، ادامه‌داد: از آنجایی که ثبت‌نام مجردها مشروط به متاهل بودن در زمان تحویل واحد مسکونی است، به‌زودی جزییات اجرای این قانون تهیه و برای موافقت نهایی به شورای عالی مسکن برده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا زمان تصویب جزییات، اجرای این مصوبه قطعی نیست و امکان ثبت‌نام هم برای همه مجردها وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، قصد دولت سیزدهم بر این است که با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران کند. بر اساس تصمیم نخستین جلسه شورای عالی مسکن، کار با ساخت ۲ میلیون مسکن آغاز شده است. اکنون ثبت‌نام از طریق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام می‌شود و متقاضیان از ساعت ۱۲ روز ۲۷ مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز کردند و تا ۱۵ آذر فرصت دارند برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.