ایجاد نگاه فراگیر بین 3 ضلع بازار مالی

ایجاد نگاه فراگیر بین 3 ضلع بازار مالی

یک‌شنبه, دسامبر 18, 2016 - 19:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یکسری ابزار و پارامتر در اقتصاد وجود دارد که مطمئنا صنعت بیمه به همراه 2 ضلع دیگر بازار مالی یعنی بانک و بورس می تواند نقش تعیین کننده و موثری در پشتیبانی از این ابزارها ایفا کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، عبدالرسول عطایی، عضو هیات مدیره بیمه ملت و مدیر عامل پیشین بیمه کوثر پیرامون تاثیرپذیری صنعت بیمه کشور از شوک های سیستمی، با اعلام مطلب بالا افزود: در بحث اقتصاد کلان بایستی یک نگاه فراگیر بین 3 ضلع بازار مالی یعنی بانک، بیمه و بورس وجود داشته باشد و در صورت همکاری و همیاری نقش آن ها در حوزه اقتصاد کلان پررنگ تر می شود.
وی با بیان اینکه تا به امروز صنعت بیمه آنطور که باید و شاید از رشد قابل توجهی برخوردار نبوده؛ اظهار داشت: بخشی از این امر به اوضاع اقتصادی کشور برمی گردد و بخشی از آن هم به فرهنگ ریسک گریزی مربوط می شود و عمدتا دیده می شود که ما خطرات احتمالی را متوجه خود نمی دانیم و آن را به دیگران نسبت می دهیم.
به گفته عطایی؛ اگر بحث فرهنگ سازی در صنعت بیمه ترویج شود و شرکت های بیمه هم بتوانند خدمات بهتر و مطلوب تری ارائه دهند؛ به طور قطع می توان انتظار داشت که صنعت بیمه بتواند نقش بهتری در مسائل اقتصادی کشور داشته باشد.
وی با ابراز تاسف از اینکه رشد شرکت های بیمه طبق آمار 6 ماهه، متناسب با افزایش حق بیمه ثالث و اتومبیل بوده است؛ گفت: درصورتی که انتظار می رود در حوزه های دیگر به ویژه حوزه بیمه های جدید و بیمه زندگی هم شاهد رشد باشیم که متاسفانه این موضوع دیده نمی شود.
عطایی در رابطه با نقش صنعت بیمه در اقتصاد کشور به اخبار پولی مالی گفت: صنعت بیمه با جذب حق بیمه نامه های خرد حاصل از فروش بیمه نامه ها، حمایت از بنگاه های اقتصادی کشور و پوشش ریسک ها و خطرات آن ها و حمایت لازم از صنایع کشور می تواند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد.
وی تصریح کرد: ورود شرکت های بیمه به بحث حمایت از بنگاه های اقتصادی و پوشش ریسک آن ها، باعث شکل گیری یک نگاه و تفکر جدید در حوزه بیمه و اقتصاد کلان خواهد شد.
این کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه ما باید به سمتی برویم که از 100 درصد فروش شرکت های بیمه ای بیش از 95 درصد آن توسط شبکه فروش انجام شود؛ گفت: لذا در فضای کسب و کار صنعت بیمه بایستی به نمایندگان حرفه ای توجه کنیم و درصورت انجام چنین امری، به طور قطع فضای خوبی در این بخش به وجود می آید.
وی ادامه داد: حمایت صنعت بیمه از بنگاه های اقتصادی باعث رونق خواهد شد که لازمه این رونق هم، ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار، خلق بازارهای جدید و درنهایت ایجاد اشتغال برای کشور است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.