کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های ترانزیتی با راه اندازی کریدور ترانزیتی ایران - پاکستان - ترکیه

کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های ترانزیتی با راه اندازی کریدور ترانزیتی ایران - پاکستان - ترکیه

یک‌شنبه, دسامبر 5, 2021 - 07:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یک مقام مسئول گفت: با راه اندازی کریدور ترانزیتی ایران - پاکستان - ترکیه ما شاهد کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های ترانزیتی و همچنین کاهش ۸۰ درصدی زمان حمل کالا خواهیم بود.

به گزارش دیوان اقتصاد,جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با عبور آزمایشی محموله ترانزیتی از کریدور ترانزیتی ایران - پاکستان - ترکیه، ما شاهد کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های ترانزیتی و همچنین کاهش ۸۰ درصدی زمان حمل کالا خواهیم بود.
او ادامه داد: اجرای این کریدور ۸ سال پیش مصوب شده بود که بنا به شرایطی امکان فعالیت آن وجود نداشت و از سوی دیگر با توجه به آنکه بخشی عمده‌ای از این حمل کالا تنها از طریق دریا بوده با اجرای این کریدور ما شاهد بهبود وضعیت حمل کالا‌های ترانزیتی در کشور خواهیم بود.
هدایتی گفت: اخیرا با شیوع ویروس کرونا و افزایش دوسه برابری هزینه حمل کالا از طریق دریا استفاده از مسیر‌های زمینی در اولویت قرار گرفته است؛ بنابراین در حال حاضر استفاده از ظرفیت‌های کشور جهت عبور از کالا‌های ترانزیتی در اولویت قرار دارد.
مدیرکل ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین المللی سازمان راهداری گفت: کریدور ترانزیتی ITI با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند به راحتی جایگزین کانال سوئز شود. این کریدور دو ویژگی مهم نسبت به حمل‌ونقل دریایی دارد؛ یکی کاهش قابل ملاحظه زمان سفر و دیگری کاهش هزینه‌هاست.
هدایتی گفت: با حمل کالا از طریق کریدور آی تی آی مسیر استانبول تا پاکستان از ۲۵ تا ۳۰ روز کنونی به ۱۰ تا ۱۲ روز کاهش می‌یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.