آغاز طرح توسعه پتروشیمی غدیر در ماهشهر

آغاز طرح توسعه پتروشیمی غدیر در ماهشهر

چهارشنبه, ژانویه 19, 2022 - 11:39 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل پتروشیمی غدیر با بیان اینکه طرح توسعه پتروشیمی غدیر با همکاری و اقدام مشترک با شرکت فناوران وارد مرحله اجرایی شده است گفت: واحد کلرآلکالی با هدف خودکفایی و تولید محصول مورد نیاز صنعت پتروشیمی، در این طرح توسعه‌ای احداث می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصادبه نقل از پتروشیمی غدیر، حسین صفاری بیان کرد: احداث واحد کلرآلکالی گام مهمی در خودکفایی و تولید این محصول به‌عنوان خوراک اولیه صنعت پتروشیمی است.

وی افزود: شرکت پتروشیمی غدیر به‌منظور تامین وینیل کلراید مورد نیاز از ۲ روش کلریناسیون مستقیم و اکسی کلریناسیون استفاده کرده که خوراک مورد نیاز واحد اکسی کلریناسیون اتیلن (تامین از خط اتیلن غرب) و اکسیژن (تامین داخل مجتمع) است.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر ادامه داد: احداث یک واحد کلرآلکالی افزون بر تامین کلر مورد نیاز، مزایای اقتصادی و فنی دیگری از جمله تولید سود کاستیک که دارای کاربردها و ارزش اقتصادی بالایی است، تولید آب ژاول، تولید هیپوکلریت از مازاد گاز کلر، ایمنی در تامین گاز کلر، استمرار تولید و کاهش وابستگی به دیگر تولیدکنندگان و خروج از محدودیت تک‌محصولی بودن شرکت پتروشیمی غدیر با تولید محصولات زنجیره کلر را در پی خواهد داشت.

وی گفت: طراحی این طرح به‌گونه‌ای است که طرح PVC۲ به‌عنوان طرح مکمل آن پیش‌بینی شده و می‌توان گفت الزام‌های آینده طرح PVC۲ در آن دیده شده است که از اقدام‌های مؤثر در تولید این محصول است.

وی همچنین بیان کرد: مهم‌ترین نقطه تمایز پتروشیمی غدیر با دیگر مجتمع‌های صنعت پتروشیمی، تولید مرغوب‌ترین پی‌وی‌سی کشور در آن است بنابراین بهبود عملکرد شرکت از نظر کمی و کیفی بیش از دیگر مجتمع‌های پتروشیمی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر گفت: تولید و عرضه پلی‌وینیل کلراید (PVC) با رعایت استانداردهای کیفی و محیط زیستی در بازارهای داخلی و خارجی با هدف ارزش افزایی مهم‌ترین ماموریت پتروشیمی غدیر است.

صفاری گفت: ظرفیت تولید پی‌وی‌سی در پتروشیمی غدیر حدود ۱۲٠ هزار تن در سال بوده که سعی بر این است به ۳٠٠ هزار تن در سال افزایش یابد.پتروشیمی غدیر در سایت سه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در جنوب خوزستان واقع است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.