مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: از ظرفیت شبکه بانکی و خودروسازان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل سوخت در شرایط رقابتی استقبال میکنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: از ظرفیت شبکه بانکی و خودروسازان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل سوخت در شرایط رقابتی استقبال میکنیم.
به گزارش دیوان اقتصاد، کرامت ویسکرمی بعدازظهر امروزدر آیین امضای تفاهمنامه سهجانبه نوسازی و تقویت ناوگان سوخترسان جادهای میان شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، بانک ملت و شرکتهای خودروساز رخش خودرو دیزل و ماموت در محل ساختمان اصلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، اعلام کرد: در قالب این تفاهمنامه ۵۰۰ دستگاه خودرو از مجموعه ۴ هزار دستگاه خودرویی که برای نوسازی در برنامه قرار دارد، نوسازی میشود.
وی با اشاره به اینکه پس از این تفاهمنامه قراردادها بین شرکتهای حمل و نقل فرآوردههای نفتی و شرکتهای خودروساز امضا میشود، گفت: تلاش میکنیم نوسازی ناوگان حمل و نقل فرآورده در مراحل بعدی، چه در حوزه بانکهایی که تسهیلات پرداخت میکنند و چه در حوزه استفاده از ظرفیت خودروسازهای داخلی، در شرایط رقابتی انجام شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با تأکید بر اینکه تعداد ناوگان حمل و نقل فرآورده در کشور با شیبی ملایم در حال افزایش است، گفت: افزون بر نوسازی با افزاش کرایه ناوگان حمل و نقل از شهریورماه، فراخوانهایی را برای پذیرش خودروهای نو ارائه کردیم که از آن زمان، حدود ۲ هزار تقاضای پذیرش به دست ما رسیده و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ دستگاه به ناوگان افزوده شده است.
ویس کرمی با اشاره به این که امیدوارم با تفاهمنامه امروز بین بانک عامل و شرکتهای خودروساز، شیب افزایش تعداد ناوگان باز هم افزایش یابد و نوسازی آن نیز انجام شود، افزود: امیدواریم مسائل و مشکلات ناوگان حمل و نقل را به حداقل برسانیم، ۳۶ هزار مسیر سوخترسانی در کل کشور، فرآورده را از انبارهای تأمینکننده، جنب پالایشگاهی، کوچک و محلی جابهجا میکنند، رصد و پایش میشوند و کرایه خود را از سیستم دریافت میکنند که از زحمات همه این عزیزان در این شرایط سخت، تشکر و قدردانی میکنم.
وی تاکید کرد: تعهدهایی که پیشتر به وسیله بانکها و خودروسازان ایجاد شده بود، سپری شده و امروز ما هیچگونه ناوگانی که تعهد کارکرد و تعهد فعالیت به ما داشته باشد، در مجموعه نداریم و تلاش میکنیم اقدامهای نوسازی را با استفاده از ظرفیت تولید خودروسازان داخلی انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: ناوگان حمل و نقل یکی از زیرساختهای کلیدی هر کشوری است که نقش محوری در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد، در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، ناوگان سوخترسانی یا صنعت حمل و نقل از کلیدیترین مدیریتهایی بوده است که از دیرباز در مجموعه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی فعال بوده و سوخترسانی در بخشهای مختلف مصرف بهواسطه ناوگان حمل و نقل جادهای انجام شده است.
ویس کرمی افزود: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در طول شبانه روز ۲۱۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی را از انبارها به مراکز مصرف جابه جا میکند که عمده این جابهجایی از طریق ناوگان حمل و نقل جادهای انجام میشود. ناوگان حمل و نقل ریلی هم از طریق شرکتهای خصوصی بخش ریلی کار انتقال را انجام میدهد و بیشتر شامل جابهجایی نفت کوره و نفتگاز در حوزه نیروگاهی و مقاصد صادراتی ما در بندرعباس و ماهشهر است.
وی تأکید کرد: بخش حمل و نقل دریایی در بنادر جنوبی کشور نیز با سه فروند کشتی (حدود ۳۵ هزار تنی) به اضافه هشت شناور کوچک (از ظرفیت ۵۰۰ تا ۲ هزار تن) در مجموعه جزایر، میان پالایشگاهها و مناطق ساحلی انجام میشود.
تأمین مطلوب سوخت زمستانی با تقویت ناوگان حمل و نقل
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به این که ناوگان مجموعه شرکت ملی پخش از دیرباز مورد توجه مجموعه وزارت نفت بوده است، تصریح کرد: طی دو تا سه سال گذشته برای ناوگان حمل و نقل ما شرایطی ایجاد شد که این ناوگان قدری تضعیف شد، اما خوشبختانه با اقدامهای خوبی که انجام شده بهویژه در سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم دو تا سه برنامه در نظر گرفته شد که شاهد افزایش کرایه ناوگان در دو تا سه بخش از جمله بخش جادهای و ریلی بودیم، با وجود کاهش شمار ناوگان حجم سوخترسانی افزایش یافت و در زمستان تاکنون مشکلی در زمینه تأمین سوخت نداشتیم.
ویس کرمی با تأکید بر اینکه سوخترسانی در بخش نیروگاهی با تقویت همین ناوگان انجام شد، گفت: در غرب و شمال غرب کشور امسال سرمای بیسابقهای را داشتیم، اما خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه تأمین سوخت زمستانی نداشتیم و سوخت مصرفکنندگان در دورترین نقاط بهصورت پایدار تأمین شد.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد