افزایش بیش از 2برابری ساخت مدرسه در استان مرکزی

افزایش بیش از 2برابری ساخت مدرسه در استان مرکزی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: امسال 41 پروژه با 242 کلاس درس با زیربنایی بیش از 30 هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد که نسبت به آمار سال گذشته که 16 پروژه بوده است افزایش بیش از دوبرابری دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، حسین محمدی شنبه 24 اردیبهشت ماه در آئین افتتاح مدرسه نیکان کاوه (سلمان فارسی) که به همت گروه صنعتی شیشه کاوه احداث شده است و نیز پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان ساوه که با حضور معاون توسعه و مدیریه منابع استانداری مرکزی و سرپرست فرمانداری ساوه برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر 15 پروژه مدرسه سازی در شهرستان در دست اجراست که سه پروژه دولتی و مابقی خیرساز و مشارکتی است و هفت پروژه در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخشی از خیرین شهرستان بومی و از صنعتگران هستند و بخشی دیگر خارج از استان بوده و در کار خیرخواهانه مدرسه‌سازی مشارکت دارند، افزود: در شهرهای ساوه، اراک و دلیجان به دلیل مهاجرت پذیری با وجود اقداماتی که صورت گرفته است، از نظر ساخت مدرسه همواره عقب مانده‌ایم.

محمدی افزود: میانگین فضای آموزشی به ازای هر دانش در قبل از انقلاب حدود نیم متر بوده و با وجود افزایش جمعیت هم اکنون در شهرستان ساوه این میزان به ازای هر دانش آموز به 4.5 متر مربع رسیده است ولی سرانه فیزیکی آموزشی موجود در ساوه از میانگین استان پائین‌تر است.

وی بیان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی استان مرکزی 25 درصد به شهرستان ساوه تخصیص یافت تا برخی از پروژه های نیمه تمام تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

محمدی در خصوص موضوع استانداردسازی فضاهای آموزشی در ساوه نیز گفت: پرونده استانداردسازی فضاهای فیزیکی ساوه بسته خواهد شد. در حال حاضر 38 فضای آموزشی در ساوه نیازمند استانداردسازی است که تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد مگر اینکه نبود گاز در برخی روستاها مانع از استانداردسازی مدارس روستایی شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در ادامه گفت: امسال 41 پروژه با 242 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 30 هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد که در مقایسه با آمار سال گذشته که 16 پروژه بوده است افزایش بیش از دوبرابری دارد و نوید سال پرتحرک در امر مدرسه سازی استان مرکزی را می‌دهد.

وی بیان کرد: گروه صنعتی شیشه کاوه صرفا خیر مدرسه ساز در سطح استان مرکزی نیستند بلکه  ۳۰ مدرسه در نقاط مختلف کشور نظیر استان های بوشهر، فارس و ... احداث کرده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ امام جمعه ساوه نیز گفت: انسان با کرامت را انسان با غیرت می‌گویند چون غیرت، غیرزدایی می‌کند و آموزش و پرورش در کنار خیرین با غیرت، دانش آموز با غیرت تربیت می‌کند.

جعفر رحیمی افزود: آموزش و پرورش باید دل های جوانان را شکوفا کند و زمینه بروز و ظهور استعداد دانش آموزان را متجلی کند و مهمترین کار در این حوزه مدرسه سازی و ارتقای کیفیت آموزشی است.

وی افزود: در فرهنگ دینی، واژه‌هایی نظیر کریم، سخی، بخیل و لعین وجود دارد. انسان کریم به فردی می‌گویند که خود مصرف‌کننده نیست و از دارایی خود به دیگران می‌بخشد و انسان سخی فردی است که هم خود مصرف کننده است و هم به دیگران می‌دهد و در این میان مدرسه سازی مصداق کار کریمانه و سخاوتمندانه است.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه کار کریمانه و سخاوتمندانه خانواده نیکوکار عسگریان در مدرسه سازی منجر به توسعه فضای آموزشی این شهرستان شده است که جای قدردانی دارد، گفت: خیرین مدرسه ساز در خدمت به مردم پیشتازند و خدای تعالی نگاه خاصی به آنها دارد.

در این آئین علیرضا عسگریان به نمایندگی از گروه صنعتی شیشه کاوه و خانواده نیکوکار عسگریان متعهد شد که سه مدرسه دیگر در مناطق محروم ساوه احداث و 10 میلیارد ریال نیز به منظور کمک به آموزش و پرورش ساوه مشارکت کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.