34 درصد تلفن های همگانی کشور بدون درآمد رها شده اند

سخنگوی شرکت مخابرات ایران:

34 درصد تلفن های همگانی کشور بدون درآمد رها شده اند

شنبه, ژانویه 14, 2017 - 16:39 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه بیشترین تلفن همگانی در استان تهران و البرز و کمترین آن در استان ایلام است، گفت: 34 درصدتلفن های همگانی کشور، بدون درآمد رها شده اند که باید ز شبکه تلفن همگانی جمع آوری شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدرضا بیدخام ادامه داد: براساس نتایج آماری و تحقیقات صورت گرفته تا آذر 1395 ، تعداد تلفن های همگانی در سال 1388 معادل 176 هزار دستگاه بود و به صورت میانگین، درآمد این بخش نسبت به 7 سال پیش روند کاهشی داشته است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد: توسعه شبکه تلفن همگانی تا دهه 1380 از مهمترین برنامه های این شرکت بود، اما بعدها با توجه به توصیه اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) و همچنین افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت و تلفن همراه و ارایه سرویس های ارزش افزوده در سطح وسیع، شاهد کاهش تلفن همگانی در کشور از سال 1389 هستیم.

وی با بیان این که از 120 هزار دستگاه تلفن همگانی در سطح کشور، 41 هزار دستگاه تلفن همگانی (34 درصد) بدون کارکرد هستند، اضافه کرد: استان های تهران، آذربایجان شرقی و فارس از مجموع کارت های تلفن مصرفی (ماهانه) درکل کشور، در رتبه‌های اول تاسوم قرار دارند.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، میزان مصرف جهانی کارت تلفن همگانی در سال 2011 میلادی (سال 1390 ) را معادل 220 میلیون کارت اعلام کرد و افزود: با بررسی های انجام شده میزان مصرف سالانه کارت تلفن همگانی در 10 بازار اول جهان، کشورهای مکزیک، ایران وترکیه در جایگاه اول تاسوم قرار دارند.

بر اساس آمارهای دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد باجه های تلفن همگانی تا پایان خرداد ماه امسال به 131 هزار و 525 باجه کاهش یافته است، به طوری که تا پایان آذرماه سال 1394 حدود 139 هزار و 729 باجه بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.