تشکیل اتاق فکر در منطقه آزاد کیش برای رونق سرمایه‌گذاری

تشکیل اتاق فکر در منطقه آزاد کیش برای رونق سرمایه‌گذاری

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از تشکیل اتاق فکر در این منطقه برای تحرک و نشاط اقتصادی سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مرتضی رمضانی، در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این خبر گفت: این اتاق فکری به همت رییس سازمان منطقه آزاد کیش و در راستای ایجاد فضایی امن برای سرمایه گذاری برای بهره مندی فعالان اقتصادی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان آن که در راستای تشکیل این اتاق فکر، از تمامی نخبگان اقتصادی و ذینفعان مرتبط دعوت به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: از جامعه هتل داران، جامع کلوپ داران، فعالان اقتصادی و تمامی افرادی که به نوعی می توانند در رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در جزیره کیش سهمی داشته باشند در این اتاق دعوت به عمل می آید تا در جهت رفع موانع سرمایه گذاری و نیز برطرف کردن مشکلات اقتصادی منطقه از کمک تمامی ذینفعان بهره گرفته شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به آن که مشکلات مربوط به پروازهای کیش با افزایش تعداد ایرلاین ها مرتفع شده است تصریح کرد: برخی از مشکلات کنونی این منطقه مربوط به سو مدیریت های گذشته است که مسئولان سازمان در تلاشند با رفع نقایص موجود، چهره جدیدی از این منطقه را به نمایش گذارند.

وی به برگزاری جلسات متعدد در سازمان منطقه آزاد کیش شاره و اظهارداشت: مدیریت تا کنون با برگزاری جلسات مفید، رسیدگی به پرونده های مختلف آغاز گردیده تا به رفع موانع سرمایه گذاری منجر شود به طوری که در این زمینه بسیاری از پروژه های سرمایه گذاری که به دلیل عدم نقدینگی تابحال امکان بهره برداری از آن ها فراهم نبوده در حال تصویب است و از سوی دیگر معاونت گردشگری سازمان نیز با در نظر گرفتن مشوق های لازم از جمله ۳ سال تنفس و این در حالی است که به همت سعید محمد، معاون رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تفاهم نامه هایی با سیستم بانکی منعقد شده که سرمایه گذاران در حال معرفی پروژه ها به بانک ها برای دریافت تسهیلات هستند و امیدواریم با تلاشهای صورت گرفته توسط کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیش از پیش بتوانیم شرایطی مهیا کنیم تا نخبگان اقتصادی از فرصت های سرمایه گذاری بهره برداری لازم را انجام دهند.

این در حالی است که برخی از پرونده ها در حوزه گردشگری در کمیسیون های تخصصی سازمان منطقه آزاد با نظارت مستقیم دکتر کشاورز در حال حل و فصل شدن است.

به گفته رمضانی، به طور مثال معاونت حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش به پرونده هایی نظیر پدیده کیش ورود پیدا کرده تا ریسک های سرمایه گذاری برای نخبگان اقتصادی به حداقل ممکن برسد.

وی یادآور شد: عمده فعالیت های این سازمان در حوزه سازمان هواپیمایی و ایرلاین های زیر مجموعه وزارت راه و نیز سازمان بنادر و کشتیرانی است به طوری که مدیرعامل سازمان شخصا روزانه به چندین پروژه رسیدگی می کند و علاوه بر این مساله خط کشتیرانی کیش-امارات نیز در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: به زودی خبرهای خوبی از این منطقه به گوش خواهد رسید به طوری که با با تمهیدات در نظر گرفته شده، تعداد گردشگران خارجی این منطقه از ۵ هزار نفر فعلی به تعداد قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

وی ابراز امیدواری کرد: نتیجه اقدامات انجام شده در این منطقه طی یکسال آینده ظهور پیدا می کندش و به طور حتم فعالان اقتصادی در آینده ای نه چندان دور خواهند توانست با خیالی آسوده در این منطقه به سرمایه گذاری مشغول شوند.

رمضانی همچنین گفت: برنامه تقویمی این منطقه تجمیع شده ضمن آن که پرونده های بزرگ در حال حل و فصل شدن است تا با کاهش ریسک سرمایه گذاری در کیش و نیز توسعه گردشگری سلامت، گام های عملی برای تشکیل یک شهر هوشمند اعم از مدیریت هوشمند تا ارائه خدمات هوشمند برداشته شود که این امر علاوه بر زمانبر بودن نیازمند فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تحقق آن است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.