آیا قراردادهای بیمه‌ایِ كاملا خودكار و رایانه‌ای امكان‌پذیر است؟

آیا قراردادهای بیمه‌ایِ كاملا خودكار و رایانه‌ای امكان‌پذیر است؟

مطلب علمی با موضوع «آیا قراردادهای بیمه‌ایِ كاملا خودكار و رایانه‌ای امكان‌پذیر است؟» در بخش اخبار پایگاه خبری تازه‌های بیمه ایران و جهان وب‌سایت پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مدیر ارشد شرکت بیمه سلامت آتریوم در یادداشت اخیر خود آورده است که شورای داده‌های گروه بازار لندن در نظر دارد تا یک قرارداد کاملاً خودکار و مبتنی بر رایانه و دیجیتال برای تجارت بیمه ایجاد کند.
وی با اشاره به این که چشم‌انداز نهایی صنعت، قراردادهای کاملاً رایانه‌ای است می‌افزاید؛ عقد قرارداد رایانه‌ای، مجموعه‌ای از رویکردها را در بر می‌گیرد که قراردادها را قادر می‌سازد که به شکل اشیاء دیجیتالی با سطح بالاتری از ساختار و منطق ذاتی ایجاد و به روشی قابل فهم و کاربرد توسط انسان و رایانه عرضه شوند. در همین راستا، عقد قرارداد رایانه‌ای، یک تغییر عمده در اندیشه و نیز فرصتی برای توسعه بنیان‌هایی است که صنعت بیمه بر روی آن توسعه یافته است. این چشم‌انداز همان جائی است که دیگر نیازمند استخراج و تفسیر داده‌ها از میان انبوهی از اسناد نیستیم زیرا سند همان داده است.
وی مهمترین گام‌ها برای دستیابی به این هدف را تعریف داده‌های اصلی مورد نیاز برای راه‌اندازی رویه‌ها با خدمات اصلی، تعریف چگونگی جریان ثبت داده‌های اصلی بین طرفین و ساختارسازی محتوای درون قراردادها می‌داند.
متن کامل این خبر را در پایگاه تازه‌های بیمه ایران و جهان وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا در نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5476/news/view/17664/5494/S...مطالعه نمایید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.