واریز بیش‌از 559 هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ و دهیاری‌های 

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی خبر داد:

واریز بیش‌از 559 هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ و دهیاری‌های 

سه‌شنبه, نوامبر 22, 2022 - 16:37 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت بالغ بر 559 هزار میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری کشور در هفت ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، جهاد تبیین، تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی شهروندان با تأثیرات پرداخت مالیات در توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی کشور را وظیفه ملی همه رسانه‌ها، نخبگان و مسئولین کشور دانست و گفت: باید برای تبیین جایگاه مالیات در زندگی روزمره مردم و فرهنگ‌سازی مالیاتی، این خدمات به عنوان نقطه قوت نظام مالیاتی برای اقشار مردم تشریح شود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را یکی از منابع درآمدی پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور برای توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی برشمرد و بیان داشت: در همین راستا در هفت‌ماهه اول سال جاری بالغ بر 559 هزار میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری کشور واریز شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام تحقق 102 درصدی درآمدهای مالیاتی در هفت‌ماهه اول سال جاری نسبت به میزان مصوب سال 1400، اظهار داشت: وصول درآمدهای مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 63 درصدی داشته است.

منظور با بیان اینکه  رشد درآمدهای مالیاتی در هفت‏ماهه اول سال جاری عمدتاً ناشی از شناسایی مؤدیان جدید، مقابله با فرار مالیاتی، هوشمند سازی نظام مالیاتی و اجرای قوانین معطل مانده بوده است گفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی در دوره جدید، تحول نظام مالیاتی کشور از مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی هوشمند با هدف تحقق کامل درآمدهای دولت و با رعایت عدالت مالیاتی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.