سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی رونمایی شد

با حضور نوبخت، طیب‌نیا و امین‌زاده

سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی رونمایی شد

سه‌شنبه, مارس 1, 2016 - 16:08 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با حضور رئیس سازمان مدیریت، وزیر اقتصاد و معاون حقوقی رئیس‌جمهور از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی رونمایی شد.

با حضور رئیس سازمان مدیریت، وزیر اقتصاد و معاون حقوقی رئیس‌جمهور از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی رونمایی شد.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از فارس، عصر امروز مراسم رونمایی از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این مراسم اکرمی معاون مالی و خزانه‌داری کل کشور با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت اقتصاد است، اظهار داشت: این سامانه مربوط به ثبت، تعیین و بهره‌برداری از اموال دولت بوده که در حال حاضر با مشکل روبه‌رو است و منجر به عدم شفافیت شده است.

وی ادامه داد: این پروژه پس از ثبت، ضبط و قیمت‌گذاری اموال دولت، ترازنامه اموال دولتی را روشن خواهد کرد و به این نتیجه می‌رسیم که دارایی دولت را در کجا قرار دهیم.

اکرمی با اشاره به اینکه اکنون در نظام نامه مالی اموال و دارایی را نداریم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود هزاران هزار میلیارد تومان دارایی دولت در این بخش باشد، اما اکنون رقم دقیقی از آن نداریم.

وی یکی از ویژگی‌های این سامانه را کاربرد در بودجه‌ریزی عملیاتی دانست و گفت: پس از احصا دارایی‌ها قیمت‌گذاری‌ها صورت می‌گیرد و با حسابداری موجود و نقدی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و هزینه تمام‌شده را داشته باشیم. در حال حاضر مستندسازی اموال در معاونت حقوقی رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد و ابتدا دستگاه‌های اجرایی ملی را و در مرحله دوم شرکت‌های دولتی و پس‌ از آن نهادهای عمومی غیردولتی به این سامانه اضافه خواهند شد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: در حال حاضر سیستم دیگری مربوط به خودروهای دولتی اکنون بیش از 90 درصد اطلاعات آن تحت وب است.

در ادامه نیز قربان‌پور مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار تصریح کرد: ایجاد سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات به‌منظور ساماندهی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به اموال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، طراحی و پیاده‌سازی شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.