رشد 70 درصدی معاملات خرد و بلوک در مقایسه با سال گذشته

رشد 70 درصدی معاملات خرد و بلوک در مقایسه با سال گذشته

یک‌شنبه, فوریه 5, 2017 - 01:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

حسن قالیباف اصل گفت: آخرین آمار از 325 شرکت پذیرفته شده و 39 صنعت مهم کشور در بورس تهران حاکی از ارزش 327 هزار میلیارد تومانی ارزش بازار است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سنا،مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه شرکت های پذیرفته شده در بورس، شرکت ها و صنایع پایه ای بوده اند که در رشد اقتصادی نقشی بسزایی ایفا کردند، گفت: در حوزه بازار بدهی تلاش های شرکت بورس ای بوده که برای تامین مالی شرکت های سهامی عام نقش موثری ایفا کند.در همین خصوص ارزش بازار بدهی دوازده هزار میلیارد تومان مربوط به شهرداری ها و شرکت های خصوصی است.
وی در ادامه افزود: طبق آخرین گزارشی که از حدود 200 شرکت داریم این شرکت ها در گزارش های 9 ماهه خود 22 هزار میلیارد تومان سود را پوشش دادند. که این رقم در مقایسه با سال گذشته رشدی دوازده درصدی نشان می دهد.
قالیباف اصل با اشاره به معاملات خرد و بلوک اظهار داشت: ما امسال طبق آمار حدود 40 هزار میلیارد تومان معاملات خرد و بلوک داشته ایم که این رقم در سال گذشته 23 هزار میلیارد تومان بوده است. بنابراین در مقایسه با سال گذشته با رشدی حدودا 70 درصدی مواجه هستیم.
مدیر عامل شرکت بورس تهران با اشاره به اقداماتی که برای تقویت بازار سرمایه در سال جاری انجام شده افزود: ما امسال اقدام به ابزار سازی و تنوع ابزار در بازار کرده ایم. از جمله اینکه اولین بار اختیار معامله را در بازار سرمایه روی سه نماد عملیاتی کرده ایم و در یکی دو روز آینده اختیار معامله در خصوص شرکت نفت و گاز هم اتفاق خواهد افتاد که باعث می شود کشف قیمت بهتر انجام شود.
قالیباف اصل همچنین با اشاره به بازگشایی نمادها گفت: خیلی وقت ها برداشت این است که شرکت بورس در باز کردن یا بستن نمادها دخالت دارد. اما واقعیت این است که این کار در همه کشورهای دنیا بر اساس دستورالعمل های خاص خود انجام می شود ضمن اینکه سیاست سازمان بورس و اوراق بهادار این است که خود بورس ها جدی تر در این مساله وارد شوند تا عدم تقارن اطلاعاتی کاهش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش سرمایه شرکت ها در کنار عرضه های اولیه و اوراق بدهی اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون شرکت ها 15 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داده اند که این رقم سال گذشته 18 هزار میلیارد بوده است و ما امیدواریم امسال از رقم سال گذشته پیشی بگیریم.
وی تسهیل دسترسی به بازار سرمایه از دیگر اقدامات شرکت بورس و اوراق بهادار تهران دانست و گفت: امسال حدود 30 درصد معاملات آنلاین بوده است علاوه بر این در بخش آموزش و فرهنگ سازی هم اقداماتی را از طریق 22 تالار منطقه ای دنبال می کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.