هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی

هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی

سه‌شنبه, ژانویه 31, 2023 - 10:06 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سازمان هواشناسی اعلام‌ کرد: با تقویت سامانه بارشی، شدت بارش‌ها امروز در نیمه غربی و شمالی کشور افزایش خواهد داشت و همه این‌ مناطق را در برمی‌گیرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، سازمان هواشناسی در پی شدت گرفتن بارش‌ها هشدار نارنجی صادر کرد.

برپایه این گزارش، هم اکنون در ۲۱ استان از جمله اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، نوار غربی و جنوب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات غربی استانهای مازندران و سمنان بارش برف و باران گزارش شده است.

شدت بارش‌ها به ترتیب در استان های کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، ایلام، کرمانشاه، شمال فارس، همدان، مرکزی، زنجان، البرز و تهران «بیشتر» پیش بینی می شود.

پدیده‌ها و مخاطرات جوی مورد انتظار از این سامانه شامل بارش برف یا باران، مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها پدیده بهمن و کولاک برف است.

گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که شدت بارش برف در روز گذشته در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، مازندران، لرستان و چهارمحال و بختیاری، سنگین یا نیمه سنگین بوده است.

شرایط پیش رور ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی، بازگشایی مسیرها و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی از جمله نمک‌پاشی را دو چندان می کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.