وپست آماده بازگشت به بورس است

مدیر عامل پست بانک:

وپست آماده بازگشت به بورس است

جمعه, فوریه 10, 2017 - 12:01 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیر عامل پست بانک گفت: صورت‌های مالی بانک در تیرماه به بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داده و تاییدات گرفته شده در چند روز گذشته سازمان بورس یک گزارش EPS حسابرسی شده ۶ماهه خواسته که کارهای آن تا پایان هفته انجام می‌شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، خسرو فرحی مدیر عامل پست بانک، گفت: توافقاتی که بانک مرکزی با سازمان حسابرسی داشتند منجر به دستور العمل جدیدی شد که بعد از ابلاغ در نهایت به بورس اعلام شد.

 صورت های مالی بانک در تیر ماه به بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داده شده و تاییداتش گرفته شده که چند روز گذشته سازمان بورس از ما یک گزارش EPS حسابرسی شده 6 ماهه با تأیید سازمان حسابرسی خواسته که کارهای آن تا پایان هفته انجام می شود. بعد هم و بلافاصله به سازمان بورس و در سایت کدال اعلام می شود که انتظار می رود سازمان بورس بعد از ملاحظات در هفته آینده نماد را باز کند.

 وی گفت: ما اولین بانکی بودیم که صورت های مالی خود را به مراجع ذی ربط از جمله بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دادیم، اما آنچه باعث طولانی شدن توقف نماد ما در بورس شد، تعاملاتی بود که بین بانک مرکزی و سازمان حسابرسی اتفاق افتاد.

 وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد جدید بانک ها به خصوص بانک های بزرگ تعدیلات با اهمیتی داشتند، اظهار داشت: بر اساس این تفاهم بانک مرکزی و سازمان حسابرسی شفافیت روی صورت های مالی بانکها را در اولویت قرار دادند و شاید تصیمیم مسوولان و مراجع ذی ربط بازگشایی نمادهای بزرگ بانکی با توجه به تغییرات با اهمیت این دستور العمل بوده که از هفته‌های پیش شاهد بازگشایی نماد بانک ملت و تجارت بر این اساس بودیم.

 فرحی درباره زمان بازگشایی پست بانک خاطر نشان کرد: صورت های مالی بانک در تیر ماه به بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داده شده و تاییداتش گرفته شده که چند روز گذشته سازمان بورس از ما یک گزارش EPS حسابرسی شده 66 ماهه با تأیید سازمان حسابرسی خواسته که کارهای آن تا پایان هفته انجام می شود . بعد هم بلافاصله به سازمان بورس و در سایت کدال اعلام می شود که انتظار می‌رود سازمان بورس بعد از ملاحظات در هفته آینده نماد را باز کند.

 وی با بیان اینکه ذخایر ما در حد کافی بود، بانک مرکزی نظر غیر قابل پیش بینی یا غیر منتظره ای نداشت، تصریح کرد: در پیش بینی های پست بانک خیلی تغییر چشمگیر و محسوسی اتفاق نیفتاده و پیش بینی می کنیم افت محسوسی در زمان بازگشایی نیفتد.

 فرحی اظهار داشت: پیش بینی و صورت های مالی بانک با وجود دستورالعملی های جدید بانک مرکزی و رعایت استاندارد IFRS با کمترین تغییر اعلام شده و تنها تغییر، معطوف به 155 میلیارد تومانی است که از طرف بانک مرکزی مکلف به گرفتن ذخیره شدیم؛ اما چون این رقم جزو تعدیلات سنواتی و متعلق به گذشته است و عدد بزرگی نیز نیست تغییر در EPS قابل توجه نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.