توسعه اقتصادی نیازمند نظام تامین مالی اثربخش

مدیرعامل بانک ملت عنوان کرد:‌

توسعه اقتصادی نیازمند نظام تامین مالی اثربخش

یک‌شنبه, فوریه 12, 2017 - 12:23 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی به نظام تامین مالی کارآمد و اثر بخش وابسته است، گفت: نظام بانکی پاسخگوی کوتاه مدت تامین مالی بنگاه‌ها و بورس تامین کننده بلندمدت نیازهای اقتصادی است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبنا، هادی اخلاقی در هشتمین همایش تامین مالی و سرمایه گذاری گفت: توسعه اقتصادی دغدغه عموم سیاست‌گذاران کشور است و رشد و توسعه اقتصادی کشور به نظام تامین مالی کارآمد و اثر بخش وابسته است و بهره برداری از ابزارهای نوین تامین مالی یکی از مهمترین ارکان این امر مهم است.

مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: سهم تامین مالی بازار پول و سرمایه متفاوت است. نظام بانکی پاسخگوی کوتاه مدت تامین مالی بنگاه ها و بورس تامین کننده بلندمدت نیازهای اقتصادی است.

اخلاقی با بیان اینکه در گذشته بانک‌ها بشترین سهم تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده بودند، گفت: این روند از یک سو باعث ناکارآمدی نظام بانکی در تامین مالی بود و از سوی دیگر مشکلاتی را به بنگاه‌های اقتصادی تحمیل کرد.

وی افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه و همچنین اقتصاد مقاومتی ادامه روند مذکور امکانپذیر نیست و توسعه بازار سرمایه و تقویت بورس نیاز امروز اقتصاد کشور است.

این مدیر بانکی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش بتواند گامی در جهت توسعه روش های تامین مالی و سرمایه گذاری در کشور باشد.

رشد اقتصادی 8 درصد نیازمند ابزارهای نوین مالی

محمود فتوحی، رییس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه امید است این همایش فرصت تعامل بیشتر فعالین این حوزه را فراهم کند، گفت: امروز ایران بیش از پیش به دانش لازم برای توسعه ابزارهای تامین مالی و سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی ادامه داد: شرایط کنونی کشور، اقتصاد مقاومتی، ساماندهی اقتصاد کشور و برنامه ششم توسعه در مسیر رشد توسعه اقتصادی قرار گرفته و امکان تحقق آن با زیربنای توسعه یافته تامین مالی سرمایه گذاری محقق می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی به برنامه ریزی منجسم و ابزارهای نوین تامین مالی و سرمایه گذاری نیاز داریم. با توسعه ابزارهای تامین مالی و سیاست‌گذاری تولید و اشتغال امکان‌پذیر است و بدون آن توسعه اقتصادی محقق نخواهد شد.

فتوحی با اشاره به کسب و کارهای نوآورانه گفت: یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی در دنیا فعالیت‌های نوآورانه و خلاق است و طی چند سال گذشته ایران نیز سعی کرده در این مسیر حرکت کند و توجه به تامین مالی این نوع فعالیت ها نیز به امری ضروری تبدیل شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.