«گواهی تمکن مالی» رونمایی شد

«گواهی تمکن مالی» رونمایی شد

با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در غرفه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) از گواهی تمکن مالی رونمایی شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از بازار سرمایه، این امکان در راستای تسریع، تسهیل و بهبود شیوه خدمت‌رسانی به سهامداران بازار سرمایه انجام شده است.

در این فرآیند، شخص با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه و میز خدمت الکترونیک می‌تواند درخواست خود را مبنی بر دریافت گزارش صورت وضعیت دارایی به زبان انگلیسی، ارائه و نسخه الکترونیکی گواهی خود را دریافت نماید.

با توجه به آنکه گواهی صادر شده فاقد مهر است، مرجع دریافت‌کننده گواهی می‌بایست به وب‌سایت انگلیسی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به آدرس https://en.csdiran.ir مراجعه نموده و در صفحه اصلی وبسایت، گزینه E-Certificate را انتخاب نماید.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این رونمایی گفت: روز گذشته حق تقدم الکترونیک رونمایی شد که منجر به کوتاه شدن پذیره‌نویسی اوراق می‌شود. ‌ امروز نیز با رونمایی از سامانه گواهی تمکن مالی گامی دیگر در جهت کوتاه شدن فرایندهای خدمات دهنده به سهامداران، انجام خواهد شد.

عشقی بیان کرد: درگذشته دارایی‌های بازار سرمایه تنها با فروش و دریافت سود مورد استفاده بود و ابزار تمکن مالی نیز به صورت دستی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر با رونمایی از این سامانه سهامداران می‌توانند به راحتی از ابعاد کاربردی دیگر سهام، استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: سامانه گواهی تمکن مالی عمدتا مورد استفاده بانک‌ها، موسسات اعتباری، کارفرماها، نیازهای خارج از کشور و... است.

رئیس سازمان بورس در پایان خاظرنشان کرد: امید می‌رود مابقی خدمات سپرده‌گذاری نیز الکترونیکی شود و استراتژی ما بر این بوده که تمام خدمات از جمله دریافت سود، حق تقدم و مطالبات از شرکت‌ها و صورت وضعیت دارایی و گردش معاملات از بستر الکترونیکی انجام  و نیاز به مراجعه نباشد. همچنین امسال نیز از سامانه پس از معاملات به صورت هیبریدی بهره‌برداری خواهد شد تا شرکت سپرده‌گذاری بتواند خدمات بهتری را به ذینفعان ارائه کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.