مذاکرات فشرده وزیران نفت و انرژی ایران و عربستان در وین

در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک انجام شد؛

مذاکرات فشرده وزیران نفت و انرژی ایران و عربستان در وین

پنج‌شنبه, ژولیه 6, 2023 - 13:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نفت ایران و وزیر انرژی عربستان در دیدار فشرده و طولانی در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین درباره وضع بازار نفت و سرمایه‌گذاری در این صنعت گفت‌وگو کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد از وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت ایران و عبدالعزیز بن‌سلمان وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) در حاشیه نخستین روز هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین ملاقات و مذاکراتی فشرده داشتند.

دو طرف در این نشست، درباره شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام، آینده بازار نفت، تصمیم‌های کنونی و موردنیاز برای آینده و چشم‌انداز قیمت‌های نفت خام گفت و گو و تبادل نظر کردند.

اوجی و عبدالعزیز بن‌سلمان همچنین درباره موضوع‌های دوجانبه بین ایران و عربستان از جمله سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز و بررسی امکان سرمایه‌گذاری مشترک نیز گفت‌وگو کردند.

مسایلی مانند تجارت مواد هیدروکربنی و توسعه میدان‌های مشترک نیز از دیگر محورهای مذاکره دو طرف در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک بود.

ایران و عربستان دو کشور تأثیرگذار در تصمیم‌های اوپک و ائتلاف اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) هستند؛ ازاین‌رو وزیر نفت ایران و وزیر انرژی عربستان در این ملاقات درباره تصمیم‌های مرتبط با اوپک و اوپک پلاس و مسایل مربوط به آینده سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انرژی تبادل نظر کردند.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.