حدود ۲هزار دفتر مشاور املاک غیرمجاز در کشور پلمب شد

حدود ۲هزار دفتر مشاور املاک غیرمجاز در کشور پلمب شد

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات گفت: یک هزار و ۹۱۰ واحد صنفی مشاور املاک غیر مجاز از اردیبهشت ماه امسال تاکنون در کشور پلمب شدند.

به گزارش دیوان اقتصاد، علیرضا مهلی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کنترل بازار املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور با سه دستور العمل ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه های خالی و وام‌های نظیر اجاره بهاء و تعمیرات مسکن اختصاص می‌یابد در کشور شروع بکار کرد.

وی ساماندهی مشاوران املاک را از مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی برشمرد و افزود: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۷۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال هست که اقدامات آنها بر قیمت و اجاره بهای مسکن بسیار تاثیرگذار است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات تاکید کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه گشت های مشترک این وزارتخانه توسط ادارات راه و شهرسازی در تهران و تمامی استان های کشور با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی،اماکن، اداره کل صمت، مقام قضایی و انتظامی استان آغاز بکار کرد که نتیجه آن بازید از ۲۱ هزار و ۲۶۸ مشاور املاک بود.

وی افزود: با بازرسی های انجام شده یک‌هزار و ۹۱۰ دفتر بنگاه غیر مجاز در کشور پلمب شد و برای بنگاه های متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی نیز ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان جریمه صادر شد.

مهلی وی ادامه داد: با اقدامات مطلوب صورت گرفته شاهد کاهش قابل توجه مسکن در استان های مختلف نظیر تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس هستیم.

وی خاطر نشان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گرانفروشی در بحث اخذ کمیسیون های مصوب استان ها عمده تخلفات محرز در بنگاه های املاک است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلاتت گفت: چنانچه مردم املاک خود را در سامانه ملی املاک و مستغلات ثبت کنند این امر سبب می‌شود بنگاه‌های املاک در تمدید قراردادها سوءاستفاده نکنند.

وی افزود: مردم باید به سمت ثبت خانه‌ها و املاک خود در سامانه ملی املاک و اسکان حرکت کنند چراکه به این ترتیب مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوند، همچنین با این شیوه موضوع گران‌فروشی در حوزه املاک نیز از بین خواهد رفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.